فعالیت ۸۰ مدرسه عشایری خراسان شمالی در مراوه تپه

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۸۰ مدرسه عشایری این استان در شهرستان مراوه تپه مستقر است که فعالیت این مدارس، نمونه بارز عدالت آموزشی در نظام جمهوری اسلامی است.

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این استان دارای ۱۷۲ مدرسه عشایری است که از این تعداد ۱۲۰ مدرسه به عشایر کوچرو خدمات می دهند که هفت هزار و ۴۵۱ دانش آموز عشایر خراسان شمالی در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

وی ضمن تشکر از همراهی مجموعه دستگاه های اداری و خدماتی استان گلستان و شهرستان مراوه تپه، خاطرنشان کرد: رفع مشکلات مربوط به تامین به موقع، رفع نیاز مدارس به سوخت و همچنین تسطیح و بهسازی مسیرهای تردد این مدارس از مهمترین خواسته های آموزش و پرورش عشایری خراسان شمالی است.

اکبری عنوان کرد: در این راستا هم افزایی آموزش و پرورش خراسان شمالی و فرمانداری مراوه تپه در رفع دغدغه های عشایر با برگزاری چندین جلسه مشترک انجام خواهد شد تا مشکلات مربوطه برطرف شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه مجموع فضای آموزشی خراسان شمالی ۱۸۷ هزار متربع است، بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز پنج متر و ۲۱ سانتیمتر است که این رقم در استان ۱۰ سانتیمتر بیشتر است.

اکبری اضافه کرد: افزایش سرانه آموزشی در استان بیانگر این است که خیران مدرسه ساز به خوبی ورود و در این امر خداپسندانه مشارکت مناسبی داشته اند.

کد خبر 1741265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha