رویداد جامعه پرداز محلی برای هم افزایی کنشگران حوزه زنان و خانواده 

حسینی ،مجری رویداد جامعه پرداز استان مرکزی، گفت: رویداد جامعه پرداز محلی برای تجمع و هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری و مسیری برای رسیدن به تمدن اسلامی است.

سارا حسینی رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده بینات و مجموعه زندگی مطهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک با اشاره به برگزاری «رویداد جامعه پرداز»، گفت: جامعه پرداز محلی برای تجمع و هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری و مسیری برای رسیدن به قله و تمدن سازی اسلامی است.

وی افزود: گسترش آشنایی و تعامل مجموعه ها بایکدیگر، طراحی عملیات استانی بر اساس نظام مسائل استان و حل مسئله توسط مجموعه های مردمی، هم افزایی مجموعه های مردمی و ارائه محصولات و تولیدات مجموعه های مردمی محور های این رویداد ملی است.

این مقام مسئول ادامه داد: در این رویداد فقط مجموعه هایی حاضر خواهند بود که فی الحال دارای محصول یا خدمت معین باشند لذا مجموعه هایی که محصول یا خدمت معینی فعلا نداشته باشند فقط در دایره شناسایی رویداد قرار می گیرند ولی در رویداد حضور ندارند.

حسینی با اشاره به اینکه این رویداد بازدیدکننده بیرونی ندارد، اظهار کرد: تمام تلاش طراحان و مجریان این رویداد این است که مدیران موسسات و مجموعه ها خودشان با هم آشنا شوند و هم افزایی ایجاد شود.

 رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده بینات و مجموعه زندگی مطهریکی دیگر از شاخص های این رویداد را عدم حضور مسولین و سخنرانی آنها در طول رویداد دانست و اظهار کرد:  بنای رویداد بر آن است که فقط در افتتاحیه و اختتامیه و به صورت محدود و تخصصی در سه پنل مساله محور جمعیت، ازدواج و طلاق  در خدمت برخی از مسولین محترم استان باشیم. 


وی خاطر نشان کرد: این رویداد متشکل از افتتاحیه، نمایشگاه محصولات و معارفه، میز مساله محوری، تمرین عملیات مشترک و اختتامیه و معرفی عملیات های برتر است است.

مجری رویداد جامعه پرداز استان مرکزی شناخت از ظرفیت ها و تولیدات سایر مجموعه، استفاده از مربیان مسئله محور برای طراحی عملیات مسئله محور، ارائه تسهیلات برای طرح های مشترک منتخب رویداد، معرفی دستاوردها و تولیدات مجموعه های مخاطب در رویداد و معرفی مجموعه و تولیدات مجموعه در  رسانه ملی، استانی و شبکه های اجتماعی را از مزایا این رویداد دانست.
 
  
حسینی افزود: مراکز مشاوره با رویکرد مردمی و اسلامی، حلقه های میانی، موسسات خانواده محور ازدواج طلاق جمعیت، مساجد و هیئات فعال در حوزه اجتماعی، موسسات خیریه خانواده محور فعال در حوزه ازدواج طلاق و جمعیت، مراکز و کنشگران خاص واسطه گری ازدواج، اساتید برجسته و بنام حوزه خانواده، مراکز فعال در سبک زندگی، مبلغین و گروه های تبلیغی و گفتمانی در حوزه خانواده، مجموعه های علمی، پژوهشی واندیشه ای در حوزه خانواده و گروه های جهادی خانواده محور (ازدواج، طلاق وجمعیت) مجموعه های هدف برای دعوت در رویداد که دارای محصول یا خدمت معین هستند می باشند.  


وی اضافه کرد: در فرآیند اجرای رویداد جامعه پرداز استان مرکزی تاکنون مرکز تحقیقات زن و خانواده بیّنات بسیج دانشجویی، مجموعه فرهنگی تخصصی زندگی مطهر سمن مردم نهاد اداره کل ورزش و جوانان، کارگروه الگوی سوم زن مسلمان هیئت اندیشه ورز دفتر اموربانوان استانداری، نهضت پیشرفت بانوان استان مرکزی و امور بانوان دفتر آیت الله اراکی ... همکاری و مشارکت های ارزنده وپیشبرنده ای داشته اند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه رویداد جامعه پرداز عرصه ای برای فعالان مردمی حوزه ی هویت زن، خانواده و جمعیت است، علاقمندان جهت شرکت در فرآیند شناسایی ثبت نام از طریق لینک: https://formafzar.com/form/q77vu و یا کانال رویداد جامعه پرداز استان مرکزی https://eitaa.com/jpmbz1402 اقدام کنند.
 

 رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده بینات و مجموعه زندگی مطهر همچنین از آئین رونمایی از پوستر رویداد ملی جامعه پرداز نیز خبر داد و گفت:  پوستر رویداد ملی جامعه پرداز عصر یکشنبه ۳دی ماه با حضور مسئولین استانی و فعالین مردمی وبرخی مسئولین کشوری رونمایی شد.

کد خبر 1741266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha