اشتغال پایدار و ایجاد درآمد ثابت جزو اولویت‌های کمیته امداد کشور است

رئیس کمیته امداد کشور با تاکید بر اینکه باید به سمت اشتغال پایدار برویم و این مهم نیاز به اقتصاد دیجیتالی و دانش بنیان دارد؛ افزود: باید با کمک نمایندگان مجلس و کارآفرینان اشکالات اشتغال خرد را برطرف کنیم و اشتغال خانگی را فراموش نکنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سید مرتضی بختیاری، پنجشنبه(۷ دی)   در آئین جشن خودکفایی پنج هزار مددجوی تحت کمیته امداد استان با اشاره به در پیش بودن هفته مقاومت، جبهه مقاومت را از دست پرورده‌های سردار دلها دانست.

رئیس کمیته امداد کشور شهید سلیمانی را محور  وحدت کنونی استان کرمان و پرچمدار وحدت در کشور خواند.

وی در ادامه کارآفرینان کمیته امداد را یاوران اشتغال عنوان کرد و با اشاره به شاخص‌های اصلی خروج مستمری بگیران امداد از چرخه حمایت  که از تحت؛ خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از کمیته امداد خواستند تا توانمندسازی با حفظ کرامت انسانی انجام شود.

بختیاری با افزودن این مطلب که کمیته امداد نوکری سالمندان و افراد بیمار صعب العلاج را تا آخر عمر انجام و مابقی مددجویان را در حلقه اشتغال خودکفایی قرار می‌دهد؛ اظهار کرد: ما حتماً دنبال اشتغال پایدار با ایجاد درآمد ثابت هستیم.

وی ادامه داد: راهبر شغلی یکی از رویکردهای کمیته امداد است که در سراسر کشور بیش از پنج هزار راهبر شغلی داریم و در آینده ۵۰ درصد اشتغال کمیته امداد توسط راهبران شغلی امین و متعهد انجام خواهد شد.

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه امسال ۳۵ همت تسهیلات قرض الحسنه داریم و ۱۰۰ هزار نفر از مددجویان به دلیل خودکفایی از حمایت امداد خارج می‌شوند؛ ادامه داد: یک سوم تولید پیله ابریشم توسط کمیته امداد انجام می شود و نشان فرش احسان ثبت جهانی شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت اشتغال پایدار برویم و این مهم نیاز به اقتصاد دیجیتالی و دانش بنیان دارد؛ افزود: با کمک نمایندگان مجلس و کارآفرینان اشکالات اشتغال خرد را برطرف کنیم و اشتغال خانگی را فراموش نکنیم.

بختیاری با اعلام اینکه اشتغال خانگی در استان کرمان موفق بوده و این کرمان یکی از استان هایی است که در زمینه اشتغال خرد می تواند به ما کمک کند؛ اظهار کرد:، در راهبرد اشتغال خانگی شرکت‌های بزرگ می توانند به خوبی دست کمیته امداد را بگیرند.

وی با افزودن این مطلب که فیروزه شهربابک با فیروزه نیشابور رقابت می کند؛ در پایان گفت: بیکاری اگر حل شود، ریشه فساد خشکانده خواهد شد.

کد خبر 1741286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha