آمریکا در رأس جنایت غزه قرار دارد/انقلاب اسلامی راه را برای پیشرفت بانوان فراهم کرد

امام‌جمعه قم گفت: در موضوع غزه گروهی مردود شدند که ازجمله آن‌ها شورای امنیت، تشکیلات خودگردان فلسطین بودند و در رأس آن‌ها آمریکایی‌ها بودند که از این جنایت‌ها دفاع کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله « علیرضا اعرافی» امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلا قدس برگزار شد با تأکید بر موضوع رعایت تقوای الهی گفت: تقوا در قرآن تأکید شده و عنوان کرده که تقواپیشه کنید و بدانید که خداوند با انسان‌های پرهیزگار است.

امام‌جمعه قم در ادامه با اشاره به موضوع عبادت خداوند گفت: عبادت یعنی طاعت و یعنی کار ما منطبق باکار الهی باشد که باید همواره به آن توجه کنیم، تمام ذرات و متعلقات در حال عبادت خداوند هستند.

وی افزود: در حدود 30 آیه قرآن، با تعبیر سجده و دعا و حمد و... اشاره به قانون همه عالم اشاره‌شده است و تأکید می‌کند اینکه ما شما را به عبادت تأکید می‌کنید، این هماهنگی با نظام تکوین در عالم است.

اعرافی گفت: عبادت شیوه ترقی و پیشرفت است، نماز و عبادت شما، همگام با همه عالم و آن سروش آسمانی در همه هستی است که باید همواره توجه داشته باشیم و به عبادت خداوند بپردازیم.

امام‌جمعه قم در خطبه دوم با اشاره به فرارسیدن میلاد حضرت زهرا(س) این ایام را تبریک گفت و یاد و خاطره شهدای اسلام به‌ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سید رضی موسوی را گرامی داشت.

وی با اشاره به‌روز زن گفت: به‌درستی روز میلاد حضرت زهرا(س) را به‌عنوان روز زن نام‌گذاری کرده‌اند و نماد بهترین زنان عالم آن حضرت هستند، در منطق ما همان‌طور که بارها رهبری معظم انقلاب فرمودند، در مقوله زن ما طلبکار عالم هستیم و تمدن غربی در مورد زن، راه اشتباه را پیموده است.

اعرافی گفت: راه آن‌ها در افسارگسیختگی شهوانی برنامه‌ریزی کرده‌اند و در تلاش هستند تا جایگاه زن را پایین بیاورند، اسلام به همه راه‌ها برای ترقی و سعادت زن احترام می‌گذارد و رشد فردی و اجتماعی زن و نقش تربیتی زن، همه در نگاه اسلام معتبر است.

امام‌جمعه قم گفت: در منطق جمهوری اسلامی ما امروز مدعی هستیم، نگاه و گفتمان انقلاب اسلامی راه را برای زنان ما در تحصیلات عالیه گشوده است، آمار و ارقام پیشرفت علمی زنان و دختران ما کاملاً مشخص است و در حوزه اشتغال و سازمان‌ها هم گام‌های بزرگی برداشته است.

وی گفت: زنان ما در انقلاب اسلامی در دفاع مقدس و در عرصه‌های گوناگون اسلامی و انقلابی نقشی گاهی بیشتر از مردان طی کرده‌اند، نگاه اسلام در نقش زن یک نگاه جامع است و زن هم باید پشتوانه تربیت درست در خانه باشد و هم نقش مؤثر اجتماعی داشته باشد و هم مسیر تکمیلی را به‌درستی طی کند.

اعرافی ابراز داشت: نگاه فقهی و اخلاقی ما به زن و خانواده و مردم در چارچوب توازن مسائل است، ما فقط مسائل مادی را نگاه نمی‌کنیم، بلکه مسائل معنوی و مسائل خانه و جمع را هم نگاه می‌کنیم و همه تعالی زن درگرو یک منظومه جامع است.

امام‌جمعه قم گفت: اگر این منظومه جامع دیده نشود، جایگاه زن متزلزل شده و اگر به‌درستی نگاه نکنیم خانواده فرومی‌ریزد و این نگاه جامع و کامل الگوی زن مسلمان که در زندگی و زیست حضرت زهرا(س) متجلی بود، نتیجه می‌دهد.

وی افزود: در انقلاب اسلامی دختران و زنان بزرگی تربیت‌شده‌اند که گاهی باید همه مردم عالم باید غبطه آن‌ها را بخورند، مانند مادران و دختران شهدا، بانوانی که در قلمرو علمی و اجتماعی آثار ارزشمند از خود به‌جای گذاشته‌اند و مبادا که‌موج سهمگین غربی بیاید و حجاب و عفاف را از ما بگیرد و خواهران ما را مبتلا، به خطر کند.

اعرافی به فرارسیدن دهه بصیرت از 9 تا 19 دی اشاره کرد و گفت: در 19 دی مردم قم آغازگر راهی نو بودند و بنیان‌گذار حرکت جدید بودند و 19 دی برای ما هویت و تاریخ ماندگار است و باید بزرگ داشته شود و 9 دی هم یک صحنه شگفت‌انگیزی در انقلاب ما رقم خورد و هوشمندی ملت ما در برابر قانون‌شکنان و فتنه گران را نشان داد.

امام‌جمعه قم گفت: 22 بهمن و دو انتخابات بزرگ در 11 اسفند را داریم که باید حضوری با بصیرت داشته باشیم و این حضور ما به دنیا ثابت خواهد کرد که پشتیبان نظام و کشور خود هستیم.

اعرافی با اشاره به موضوع غزه گفت: در موضوع غزه که برای همه بشریت یک امتحان و آزمون بود، قتل‌عام و نسل‌کشی صهیونیست‌ها بود که در این آزمون چند گروه داریم، یکی قبولی‌ها بودند که محور مقاومت و مردم و شجاع غزه و یمن، عراق و سوریه و بسیاری از ملت‌های بیدار عالم اسلام و وجدان‌های بیدار در سراسر عالم بودند و دولت و ملت ایران پیشگام‌های این راه الهی و انسانی بودند.

وی افزود: گروه‌هایی هم مردود شدند، شورای امنیت، تشکیلات خودگردان فلسطین، برخی از گروه‌هایی که به آمریکا و اسرائیل پایگاه دادند و ارتباط گرفتند و در رأس این مردودی‌ها آمریکایی‌ها بودند که از این جنایت‌ها دفاع کردند.

امام‌جمعه قم گفت: گروه سوم هم مرددها بودند که باید خود را بازسازی کنند، برخی از کشورهای خلیج‌فارس، همراهی‌هایی کردند اما نه آن‌طور که بایدوشاید و انتظارهای بالاتری از ترکیه، مصر و عربستان می‌رفت که باید قدرتمندتر و بدون ملاحظه در کنار عرب‌ها و فلسطینی‌ها قرار بگیرند.

اعرافی گفت: ملت ایران فردا همزمان با 9 دی درصحنه حاضر می‌شوند و در قم هم در مدرسه فیضیه برنامه داریم و حضور فردای جوانان و ملت رشید ما هم اظهار همبستگی با غزه قهرمان است و هم فریادی از سر بصیرت در دفاع از ارزش‌ها و پیروی از اسلام و انقلاب که به عالم نشان خواهد داد.

کد خبر 1741391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha