حماسه ۹ دی مصداق بارز بصیرت و هوشیاری ملت ایران است

حجت الاسلام غبیشاوی حماسه ۹ دی را مصداق بارز بصیرت و هوشیاری ملت ایران اسلامی دانست و گفت: ۹ دی روز پیوند با ولایت و رهبری و روز حمایت از نظام اسلامی است که باعث شد تا فتنه‌گران رسوا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان؛ «حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی» ظهر امروز (جمعه ۸ دی‌ماه) در آئین عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه آبادان که با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای ثامن الائمه (ع) این شهر برگزار شد، ۹ دی را مصداق بارز بصیرت و هوشیاری ملت ایران اسلامی برشمرد و اظهار کرد: ۹ دی روز پیوند با ولایت و رهبری و روز حمایت از نظام اسلامی است که باعث شد تا فتنه‌گران رسوا شوند.

خطیب نماز جمعه آبادان با بیان اینکه یوم الله ۹ دی روز بصیرت، تجدید میثاق با امام و هوشیاری مردم ایران است، افزود: در این روز فتنه بزرگ دشمنان نظام در سال ۸۸ نقش بر آب شد.

وی انقلاب اسلامی را برخواسته از متن مردم خواند و تصریح کرد: دشمنان همواره به شکل‌های مختلف درصدد ضربه زدن به انقلاب بوده‌اند ولی هوشیاری، ولایتمداری و وحدت همه اقشار مردم در کنار اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران، ناامیدی را در اردوگاه دشمنان ایجاد کرده است.

حجت الاسلام غبیشاوی، هجوم دشمنان در سال ۸۸ به مقدسات را عامل به جوش آمدن خون ملت ایران اسلامی دانست و یاد آور شد: تا زمانی که بصیرت درون امت ایران اسلامی است دشمن در نقشه‌های شوم خود ناکام خواهد ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر، گفت: مقام زن در طول تاریخ بشریت مقامی مجهول بوده که مورد ظلم و ستم قرار گرفته و در فرهنگ غربی به عنوان یک ابزار دیده می‌شود.

امام جمعه آبادان با بیان اینکه دنیای غرب که ادعای مدنیت و حقوق بشر می‌کند نگاه ابرازی به زن دارد، خاطر نشان کرد: در دوران جاهلیت هم این نگاه بود اما اسلام، مقام ارزشمند زن را معرفی کرد.

وی بیان کرد: اکنون در جاهلیت مدرن نیز زنان در اسلام هدف قرار داده شدند و دشمن با شعارهای پوچ قصد رواج فرهنگ غربی بین زنان و دختران ما را دارد.

حجت‌الاسلام غبیشاوی در بخش دیگری از سخنان خود، نابودی اسرائیل را حاصل جنایات آمریکا و صهیونیست ها عنوان کرد و ابراز داشت: بزودی شاهد نابودی اسرائیل غاصب و کودک‌کش رقم خواهیم بود که این نیز نتیجه جنایات آمریکا و صهیونیست‌ها است و بزودی هم شاهد خروج آنها از منطقه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با استمرار استقامت حماس در نوار غزه و اتحاد امت‌های اسلامی، اسرائیل رو به نابودی خواهد بود.

خطیب جمعه آبادان، در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن سالروز شهادت سردار دلها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز اشاره کرد و اذعان داشت: مسبب این جنایت آمریکا و صهیونیست‌ها هستند که باید به سزای عملشان برسند.

وی رمز محبوبیت شهید سلیمانی را اخلاص، ایمان و توکل به خدا و اهل بیت (ع) دانست و بیان کرد: حاج قاسم توانست با این سلاح معنوی در مقابل دشمنان عالم و جنگ‌های نیابتی در منطقه بایستد و نقشه‌های آنها را یکی پس از دیگری خنثی و ناکام کند.

حجت الاسلام غبیشاوی در ادامه سخنانش با بیان اینکه خوزستان قطب پتروشیمی کشور است، عنوان کرد: خوزستان محور صنعت پتروشیمی در کشور است اما بدلیل خام‌فروشی شاهد ضرر و زیان و بیکاری در این صنعت استان هستیم.

وی ادامه داد: سال‌های متمادی بدلیل خام فروشی در نفت و پتروشیمی نتوانستیم ارزآوری مناسبی داشته باشیم و امیدواریم این رویه با سیاسگذاری دولت انقلابی ساماندهی شود.

خطیب نماز جمعه آبادان، در پایان سخنان خود خواستار حمایت از پتروشیمی آبادان شد و تاکید کرد: پتروشیمی آبادان شرایط مناسبی ندارد و با حمایت بیشتر همانند گذشته به شرکتی سود ده تبدیل خواهد شد.

کد خبر 1741408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha