فتنه سال ۸۸ یکی از معیارهای حق و باطل است

حجت الاسلام ابراهیمی یکی از انتخاب ها، ملاک ها و معیار ها برای انتخاب حق از باطل را نوع رفتار در فتنه سال ۸۸  عنوان کرد و گفت: این انقلاب بر آمده از خون شهدا است و کسانی که امتحانشان را به خوبی پس ندادند باید پس بزنیم زیرا نامحرمند.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام ابوالقاسم ابراهیمی نوری_ امام جمعه شهرستان رودسر در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۸ دی) به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و میلاد بنیانگذار جمهوری اسلامی _ امام خمینی(ره) اشاره و به موضوع هفته بصیرت پرداخت و گفت: فردا، روز میثاق امت با ولایت است.  

وی با بیان اینکه در آستانه سالروز شهادت سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی هستیم، اظهار کرد: متاسفانه در روزهای گذشته یکی از سرداران بزرگ و همسنگران این شهید بزرگوار، «سید رضی موسوی» نیز به شهادت رسید.  

ابراهیمی گفت: گرچه دشمن تا کنون کاری نکرده که ضربه ای نزده باشیم، ضربه این شهادت را هم به آنها وارد خواهیم کرد.  

وی در ادامه ضمن قدردانی از اقدامات خوبی که نیروهای خدوم انتظامی، اصناف، ستاد امر به معروف و نهی از منکر طی روزهای گذشته در سطح شهرستان داشتند، افزود: امیدواریم در این رابطه با همت همگانی فضای بهتری در شهر داشته باشیم.  

ابراهیمی تصریح کرد: بسیاری از حقایق به عنوان معیار، میزان، شاخص و محور برای ما تلقی می شوند مثلا در اعضای بدن یک عضو معیار سلامت بدن است، یا برخی از اعمال ما مانند عمل به قرآن و نماز شاخص هستند که اگر نماز مورد پذیرش پروردگار قرار بگیرد قبولی دیگر اعمال هم تحت تاثیر می گیرد.  

وی همچنین، قبولی اعمال را به داشتن نیت و اخلاص پاک مرتبط دانست و گفت: «ولایت» نیز معیار دیگریست که باید به آن توجه داشت زیرا قبولی اعمال ما بند به ولایت است.  

ابراهیمی با تاکید بر اینکه، اگر می خواهید حق را بشناسید باید ببینید علی (ع) کجا ایستاده است بیان کرد: همینطور که امیرالمؤمنین ولایت این خاندان، اصل و معیار است، اگر کسی علی(ع) را قبول ندارد ما هم او را قبول نخواهیم داشت.  

وی همچنین افزود: بعضی از بزرگان و علما و در راس آنها امام خمینی(ره) در زمانه ما معیار هستند یعنی خودشان، سخنشان به عنوان یک شاخص می تواند برای ما مورد پذیرش و توجه باشد.  

ابراهیمی اضافه کرد: انقلاب اسلامی به رهبری این امام و انسان مومن پا گرفت و تا امروز، هم در همین مسیر هستیم.  

وی در ادامه، شخص دیگری که سخن، حرف، عملش و اشاره اش به عنوان یک اصل و معیار است را مقام معظم رهبری دانست و اظهار کرد: اگر شخصی بگوید رهبری را قبول ندارم، یقیتا خودش مورد قبول ما نخواهد شد.  

ابراهیمی خاطر نشان کرد: اعتقاد ما این است که امروز، هر کس در انقلاب اسلامی به رهبری آیت الله خامنه ای در حال خدمت است، در زیر خیمه امام زمان(عج) مشغول خدمت است.  

وی تصریح کرد: یکی از انتخاب ها و ملاک و معیار برای ما همان فتنه سال ۸۸ است،  زیرا با همه فتنه های اول انقلاب تا به امروز فرق داشت و کسانی که در آن روز سکوت کردند و جانب حق را نگرفتند مورد قبول ما نیستند زیرا نامحرمند.

ابراهیمی اضافه کرد:  این انقلاب بر آمده از خون شهدا است و کسانی که امتحانشان را به خوبی پس ندادند باید پس بزنیم.

کد خبر 1741411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha