باید در شناسایی دشمن، تبلیغات و جنگ رسانه‌ای آنها بصیر باشیم

امام جمعه شهر پاتاوه با اشاره به اینکه بصیرت تشخیص حق از باطل است، گفت: باید در شناسایی دشمن، تبلیغات و جنگ رسانه‌ای آنها بصیر باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (8 دی ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به موضوع تقوا و بصیرت از نظر قرآن مجید و حضرات معصومین علیهم السلام اشاره و اظهار کرد: تقوا و پرهیزگاری از عوامل روشنایی ضمیر و بیداردلی است.

امام جمعه شهر پاتاوه گفت: خداوند متعال در سوره آل عمران آیه «۱۱۰»می فرماید «به درستی که به وسیله صبر و تقوا، مکر و توطئه دشمنان را بی اثر می کند، هر چند مکر و شیطنت‌های زیادی دارند».

وی به تشریح بصیرت در فرهنگ اسلام ناب و گفتمان انقلاب و قرآن اشاره کرد و افزود: قدرت تشخیص حق از باطل، موضع و اقدام مناسب و به هنگام به نفع جبهه حق است.

حجت الاسلام سیادت گفت: انسان فقط از آن جهت که صاحب چشم است، بصیر خوانده نمی‌شود، بلکه تفاوت عمیقی بین بصر با بصیرت وجود دارد.

امام جمعه شهر پاتاوه از لسان مبارک امام علی علیه السلام، بیان کرد: «کسانی که مردم را می‌خواهند گمراه کنند، حق و باطل را آمیخته می‌کنند» همچنین آن حضرت در نهج البلاغه فرمودند «قرائت قرآن مجید و ذکر حق و عبرت گرفتن از ایام، موجب بصیرت در انسان می‌شود».

وی ادامه داد: امام صادق (ع) فرمودند «معرفت بر دو گونه است، باطنی و ظاهری، معرفت باطنی براساس بصیرت بوده و انسان به وسیله آن نسبت به دین خدا معرفت حاصل می‌کند».

حجت الاسلام سیادت با اشاره به آیه 108 سوره سوره یوسف، بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در این آیه اعلان می‌دارد که با یقین و اطمینان و از روی بصیرت کامل و معرفتی که حق و باطل را از هم جدا می‌سازد، به خدا دعوت می‌کند.

امام جمعه شهر پاتاوه در خطبه سیاسی نماز به سیر سعودی آسیب های اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهار کرد: متاسفانه آسیب‌های اجتماعی «طلاق، اعتیاد به مواد مخدر، خودکشی» در استان ما آمارها سیر صعودی پیدا کرده و ‌از مسئولین فرهنگی  و خانواده‌های می‌خواهیم که همه باید پیشگیری لازم را داشته باشند.

وی با گرامی داشت ۹دی ماه، روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» و اشاره به سالروز اعدام صدام حسین ملعون، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، گفت: ۹دی یوم الله است، خدای متعال، این دل‌ها را آورد در وسط صحنه و باعث بیداری و انسان سازی شد.

حجت الاسلام سیادت یادآور شد: در زندگی پیچیده اجتماعی امروز، بدون بصیرت نمی‌شود حرکت کرد، جوانها باید فکر کنند، بصیرت خود را افزایش دهند.

امام جمعه شهر پاتاوه با اشاره به اینکه بصیرت تشخیص حق از باطل است، خاطرنشان کرد: باید در شناسایی دشمن، تبلیغات و جنگ رسانه‌ای آنها بصیر باشیم.

وی در بخش دوم خطبه مناسبت های ۱۲و۱۳ دی ماه، سالروز رحلت علامه مصباح یزدی(ره)، ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالروز شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش را گرامی داشت و به استناد سخنی از مقام معظم رهبری، گفت: «علامه مصباح، صاحب علم، بصیرت و صفا بود، علامه مصباح خلاء علامه طباطبایی و شهید مطهری را در زمان ما پر کرد».

حجت الاسلام سیادت ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمود: «من یاد شهید سلیمانی عزیزمان را هرگز فراموش نمی‌کنیم، او را با چشم یک مکتب نگاه کنیم»‌، درخواست مردم بصیر ایران و جبهه مقاومت از سپاه قهرمان این است که در اسرع وقت انتقام سختی ازشهادت ژنرال سلیمانی، همرزمانش و شهدای غزه را از رژیم کودک کش و حامیان آنها بگیرند.

وی در فراز پایانی خطبه سیاسی نماز (تحول با انتخابات پرشور و رقابتی) را بنا به دلایلی نگاه حقیقی نه ویترینی به انتخابات دانست و به بیان دلایلی از لسان رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: «جمهوریت و هم اسلامیت نظام به انتخابات موکول می‌شوند، چرا که تحقق جمهوریت و مردم سالاری و حاکمیت مردم در اداره کشور راهی جز برگزاری انتخابات ندارد ».

حجت الاسلام سیادت با اشاره به اینکه انتخابات زمینه ساز تحولات همه جانبه است، ادامه داد: کارکرد انتخابات در مهار مثلث دیکتاتوری، هرج و مرج و ناامنی است.

امام جمعه شهر پاتاوه انتخابات را در مسیر حل مشکلات کشور دانست و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند «حل مشکلات کشور، قانون گذاری مناسب و به حضور مدبرانه مجلس نیاز دارد».

کد خبر 1741433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha