اولین مسجد و مرکز فرهنگی-اجتماعی «ترالی» در سال ۲۰۲۵ افتتاح می‌شود

مسجد دو طبقه‌ای که سنگ بنای آن در سال ۲۰۲۳ میلادی در «ترالی» ایرلند گذاشته شد، در سال ۲۰۲۵ میلادی افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «independent»، مسجد دو طبقه‌ای که سنگ بنای آن در سال ۲۰۲۳ میلادی در «ترالی» ایرلند گذاشته شد در سال ۲۰۲۵ میلادی افتتاح می‌شود.

این مسجد که اولین مرکز فرهنگی-اجتماعی مسلمانان  است در پارک تجاری «کیلریسک» در زمینی به مساحت ۲.۲۵ جریب ساخته می‌شود.

مسجد «ترالی» مناره‌ای به ارتفاع ۲۳ متر و گنبدی به ارتفاع ۱۸ متر خواهد داشت.

این مسجد در مجاورت یک مرکز اجتماعی قرار دارد و قرار است و قرار است با درختانی مه محوطه یک باغ را تشکیل خواهند داد، محصور شود.

به گفته دست اندرکاران این پروژه، مسجد جدید پس از تکمیل، نیازهای مذهبی، فرهنگی و اجتماعی مسلمانان در شهر «ترالی» و استان «کری»  را تامین خواهد کرد.

این مسجد بدون شک مورد استقبال جامعه مسلمانان رو به رشد ترالی قرار خواهد گرفت.

آخرین آمار اداره مرکزی آمار برای سال ۲۰۲۲ نشان می دهد که دوهزار و ۱۵۱ نفر در استان «کری» مسلمان هستند.

درخواست برنامه ریزی برای ساخت این مسجد به نمایندگی از مرکز فرهنگی اسلامی کری در سال ۲۰۱۵ به شورای استانی ارسال شد و متعاقبا با رعایت شرایط خاصی مجوز دریافت کرد.

همچنین برای کمک به هزینه های ساخت و ساز، صفحه‌ای به نام «GoFundMe  » راه اندازی شد که تاکنون موفق به جمع آوری بیش از ۳۰هزار یورو شده است.

در ژوئن ۲۰۲۳ همکاری مرکز فرهنگی اسلامی کری، ضیافت جمع آوری کمک های مالی را برگزار کرد و ۱۲۸هزار یورو هم از این طریق برای تامین مالی ساخت مسجد جمع‌آوری شد.

گفته می‌شود که ایده مسجد برای اولین بار در سال ۱۹۸۸ مطرح شد، زمانی که بیمارستان دانشگاه کری) یک فضای نماز را برای کارمندان مسلمان فراهم کرد.

در سال ۲۰۰۰، مسلمانان، محلی را برای اقامه نماز اجاره کردند که در نهایت به ساخت مسجد کوچکی در کیلریسک در سال ۲۰۰۷ منتهی شد.

در سال ۲۰۱۶، یک زمین در نزدیکی محل موجود خریداری شد که پروژه ساخت مسجد بزرگ‌تر و یک مرکز اجتماعی در آن در حال انجام است.

کد خبر 1741478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha