نشست همبستگی مسلمانان آفریقای جنوبی با فلسطین

آفریقای جنوبی به موازات اقدامات مسلمانان این کشور برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین، پرونده ای را علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه عالی سازمان ملل به جریان انداخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « bnnbreaking»، مجمع مسلمانان «کیپ‌تاون» برای اعلام همبستگی خود با فلسطین نشستی را در محله تاریخی «بوکاپ» و در مکانی که دیوارهای آن مزین به نقاشی‌های پرچم فلسطین بود، برگزار کردند.

وحدت در تنوع

در این نشست که نمادی قوی از احساسات سیاسی و بشردوستانه بود برای غزه دعا خوانده شد و این اقدام وحدت‌آفرین نشان دهنده پیوندهای قوی فرهنگی و مذهبی است که مسلمانان در سراسر جهان با فلسطین به اشتراک می گذارند.

برگزارکنندگان این نشست تاکید کردند که این وحدت جهانی برای فلسطین تنها با برگزاری نشست‌های مختلف، تقویت می شود و مسلمانان در همه کشورهای جهان باید برای نشان دادن همبستگی خود با فلسطین برای برگزاری چنین برنامه‌هایی اقدام کنند.

در این نشست مسلمانان درباره تاریخ غنی سرزمین فلسطین و اشغالگری اسرائیل صحیت کردند تا جوانان آشنایی کافی با فلسطینی‌ها و رنجی که آنها در دهه‌های اخیر متحمل شده‌ان، پیدا کنند.

ایستادگی آفریقای جنوبی در برابر اسرائیل

به موازات این نمایش همبستگی، آفریقای جنوبی پرونده ای را علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه عالی سازمان ملل به جریان انداخته است.

این پرونده اسرائیل را به نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها در غزه متهم کرده و از دادگاه خواسته است، دستور موقت برای توقف فوری عملیات نظامی اسرائیل در منطقه را صادر کند.

این در حالی است که اسرائیل این اتهامات را رد کرده؛ آنها را افترا توصیف کرده و آفریقای جنوبی را به همکاری با حماس متهم کرده است.

پیامدهای جهانی درگیری در سرزمین‌های اشغالی

درگیری ادامه دار در سرزمین‌های اشغالی منجر به تلفات زیاد و ویرانی‌های گسترده شده است، منطقه را تحت فشار قرار داده و خشم بین المللی را برانگیخته است.

وضعیت کنونی در غزه با نگرانی شدید در مورد تلفات غیرنظامیان به یک وضعیت اضطراری انسانی تبدیل شده است.

مجمع مسلمانان «کیپ‌تاون» گفت: از آنجایی که انتظار می‌رود این درگیری برای ماه‌ها ادامه یابد، رویدادهایی مانند گردهمایی در «بوکاپ» به تقویت صداهایی که خواستار صلح و عدالت در منطقه هستند، کمک می‌کند.

کد خبر 1741554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha