لزوم بازخوانی علمی و بصیرتی ۹ دی در دانشگاه ها

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: هیچ فتنه ای گستردگی و طراحی و سرمایه گذاری آن مانند فتنه ۸۸ نبوده است و نخبگان، مراکز علمی و دانشگاهیان باید به بازخوانی علمی و بصیرت افزایی این فتنه بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی ظهر امروز (۹ دی) در جمع دانشگاهیان خراسان جنوبی اظهار داشت: نهم دی یک واکنش به فتنه ای عمیق و بلند بود که دو بُعد داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه بیان کرد: یک بُعد ظاهری و عملیات علنی فتنه که اغتشاشات خیابانی بود و مقابل آن حماسه نهم دی آفریده شد و نهم دی یک جلوه و بُعد دیگری دارد که نخبگان و مراکز علمی و دانشگاهیان ما به بُعد علمی و زیرساختی و طراحی این فتنه بپردازند.

وی با بیان اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی، فتنه های بسیاری داشتیم، افزود: در همان دهه اول پیروزی انقلاب اسلامی با فتنه مواجه شدیم و منظور جنگ نیست بلکه فتنه به معنای عملیات خاموش است.

حجت الاسلام حاجی صادقی در ادامه گفت: هیچ فتنه ای گستردگی، طراحی و سرمایه گذاری آن مانند فتنه ۸۸ نبوده است و درخواست دارم با مراجعه به اسناد و اظهارات خود جبهه استکبار و با مراجعه به اقداماتی که آنان انجام دادند یک بازخوانی علمی و بصیرت افزایی علمی برای آینده داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: در دانشگاه ها و حوزه ها کنار شعارها و بحث های احساسی باید یک نگاه عمیق تحلیلی وجود داشته باشد و ۹ جلد کتاب قطور دایره المعارف این فتنه را جمع بندی کرده ایم و بالای هفت جلد اسناد از دشمن است.

وی با اشاره به اینکه جبهه استکبار یک جمع بندی داشت که یا باید انقلاب اسلامی بمیرد یا متوقف شود یا مرگ ما قطعی است، ادامه داد: در صدها بیانیه این را بیان کرده اند که انقلاب اسلامی، مرگ تدریجی ما را رقم می زند لذا یک دکترین مفصل به نام مهار نوشتند که انقلاب بزرگتر نشود و جلو نرود و انقلاب از ایران به جای دیگری نرود.

حجت الاسلام حاجی صادقی عنوان داشت: یک جمع بندی دوم جبهه استکبار داشت اینکه انقلاب اسلامی را تنها با عملیات از بیرون نمی توان شکست یا متوقف کرد باید کار کارگردانی در بیرون و عملیات درونی باشد و این نقشه تازگی ندارد و این نقشه را دشمن و یهود زمان پیامبر(ص) اجرایی کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: استکبار در دهه دوم انقلاب این نقشه را شروع و در دهه سوم اجرایی کرد و سرمایه گذاری مالی آمریکا در جریان ۹ دی را بروید از روی اسناد ببینید.

وی با بیان اینکه تابلوی فتنه ۸۸، جنبش سبز بود، افزود: اولین بار این جمله را سناتور آمریکایی در سال ۸۴ در کنگره آمریکا گفت که ما حکومت ایران را با جنبش سبز سرنگون می کنیم و حتی نام را برای ما گذاشتند.

حجت الاسلام صادقی در ادامه گفت: نفوذ این نیست که یکی را از بیرون وارد کنند بلکه این است که بیایند مغز ما را بگیرند و بخرند و ما را آدم خودشان کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بیان کرد: انتخابات برای انقلاب یک فرصت است و دشمن در فتنه ۸۸ هدفش این بود که آن را به یک تهدید برای انقلاب تبدیل کند و دین زدایی کند.

وی ادامه داد: یک خطای استراتژیک سبب شد که دشمن و فتنه خورد شود و این بود که در دی ماه مستقیم به دین و مقدسات حمله کردند و اینجا بود که غیرت مردم به جوش آمد و نهم دی به وجود آوردند.

حجت الاسلام حاجی صادقی عنوان داشت: نسبت به ایمان و مقاومت خود مراقب باشید.

کد خبر 1741614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha