مسلمانان خواستار تحقیق درباره هتک حرمت مسجد جامع «فیلادلفیا» شدند

شورای روابط آمریکایی-اسلامی خواستار تحقیقات پلیس درباره هتک حرمت مسجد جامع فیلادلفیا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « cair»، بخش «فیلادلفیا» شورای روابط آمریکایی-اسلامی خواستار تحقیقات پلیس درباره هتک حرمت مسجد جامع این شهر و قرار دادن آن در زمره جرایم ناشی از نفرت شد.

این درخواست پس از آن مطرح شد که گروهی از اسلام‌هراسان، عبارات مغرضانه ضد اسلام و علیه مسلمانان  بر روی دیوار اصلی مسجد و نمای بیرونی رو به اسپری کردند.

متولیان مسجد پس از مشاهده این دیوارنوشته‎‌ها بلافاصله ماجرا را به اداره پلیس فیلادلفیا گزارش کردند.

بخش «فیلادلفیا» شورای روابط آمریکایی-اسلامی خواستار افزایش امنیت و حفاظت پلیس در غرب فیلادلفیا شد که چندین مسجد و مدارس اسلامی را در خود جای داده است.

 این سازمان حقوق مدنی همچنین از جامعه مسلمانان محلی و نهادهای اسلامی خواست تا با استفاده از توصیه‌های ارائه شده در کتابچهرهنمای شورای روابط اسلامی-آمریکایی، بهترین شیوه‌ها برای ایمنی مساجد و جامعه را به کار گرفته و اقدامات احتیاطی امنیتی بیشتری انجام دهند.

دکتر احمد تکلی‌اوغلو، مدیر اجرایی دفتر شورای روابط اسلامی-آمریکایی در فیلادلفیا گفت:ما از همه افراد جامعه می‌خواهیم که در برابر لفاظی‌های نفرت‌انگیز و غیرانسانی امروز علیه مسلمانان بایستند.

وی افزود: دفتر ما همچنان شاهد افزایش بی‌سابقه‌ گزارش‌هایی است که حاکی از تبعیض است و مجریان قانون باید این خرابکاری‌ها را به عنوان جرایم ناشی از نفرت بررسی کنند.

مدیر اجرایی دفتر شورای روابط اسلامی-آمریکایی در فیلادلفیا گفت: ما از رهبران مدنی و سیاسی و متحدان بین ادیانی می خواهیم تا  همبستگی خود را با مسجد جامع فیلادلفیا نشان دهند.

کد خبر 1741617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha