سایت موقت پایانه مرزی آستارا افتتاح شد

با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاون نخست وزیر آذربایجان، سایت موقت و روگذر جدید ترانزیتی ایران و آذربایجان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کشورمان و شاهین مصطفی‌یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان  به عنوان روسای کمیسیون‌های اقتصادی دو کشور امروز(شنبه، ۹ دی) سایت موقت و روگذر جدید ترانزیتی ایران و آذربایجان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

سایت موقت پایانه مرزی و روگذر جدید ترانزیتی در آستارا به منظور توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای همجوار، گشایش گره ترافیکی و ارتقاء زیرساخت‌های فنی حمل و نقل راه‌اندازی شد.

با راه‌اندازی این سایت و روگذر جدید ترانزیتی و به دنبال آن احداث پایانه مرزی جدید در بندر آستارا، روند صادرات و ترانزیت کالا در این منطقه افزایش می‌یابد.

عملیات اجرایی احداث سایت موقت و پل مرزی اتومبیل‌رو از فرودین سال ۱۴۰۱ آغاز شده بود که امروز به بهره‌برداری رسید.

سایت موقت پایانه مرزی آستارا افتتاح شد

روگذر جدید ترانزیتی بین ایران و آذربایجان که بروی رودخانه مرزی آستاراچای(باغ سیروس) احداث شده است، ۸۹ متر طول و ۳۰.۶ متر عرض دارد.

این پل روگذر با اعتباری بالغ بر ۵.۸ میلیون یورو در حد فاصل ۵۰ متری ضلع شمالی پل ریلی آستارا ساخته شده تا کامیون‌های خالی از این پل و راه دسترسی موقت به پایانه مرزی موقت آستارا، وارد کشور شوند. اما کامیون‌های پر، از پل و پایانه قدیم برای برگشت استفاده می‌کنند.

با راه‌اندازی این گذرگاه و پایانه موقت مرزی، مجموع عملکرد پایانه‌های قدیم و جدید به حدود ۸۰۰ دستگاه کامیون در روز می‌رسد.

این مسیر ارتباطی، ترانزیت کالا از ایران و کشور آذربایجان به کشورهای CIS (اتحادیه کشورهای مستقل) و اروپای شرقی را تسهیل و دسترسی جمهوری آذربایجان به خلیج فارس و دریای عمان را فراهم می‌کند.

کد خبر 1741632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha