تجدید میثاق نسل آرمانی با آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی و حاج قاسم

همزمان با سراسر کشور، اجتماع بزرگ فرزندان حاج قاسم روز یکشنبه در محل مصلای امام خامنه ای شیروان برگزار شد و باردیگر تمام دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی این شهرستان با حضور خود با آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی و حاج قاسم تجدید میثاق کردند.

 خبرگزاری شبستان-خراسان شمالی؛ فاطمه مقدسی

 اجتماع پسران حاج قاسم در آستانه دهه بصیرت و مقاومت با حضور پرشور فرهنگیان و دانش آموزان شهرستان شیروان برگزار شد و دانش‌آموزان نسل آرمانی ها با آرمان‌های سردار سلیمانی هم‌پیمان شدند. چون این عشق و ارادت در میان دانش‌آموزان وجود دارد، این برنامه‌ها باعث می‌شود که دانش‌آموزان در مسیر خود ثابت‌قدم‌تر و استوارتر شوند و تاثیر این برنامه‌ها بر دانش‌آموزان شگرف است.

با توجه به رشادت‌ها و خدمات بسیار ارزنده شهید حاج قاسم سلیمانی و رزمندگان جبهه مقاومت، به منظور ارج نهادن به این خدمات و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی با حضور حماسی خود یاد و خاطره آن بزرگ مرد انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند و عهد بستند ادامه دهنده راه سردار دلها باشند.

مصلی بزرگ امام خامنه ای شیروان مملو از فرزندان حاج قاسم شده است و آمده اند تا عهد و پیمان همیشگی را در این مکان مقدس دینی انجام دهند.

فرزندان نسل جدید با سربندهایی با عنوان شهید حاج قاسم محبوب دل ها، یکی یکی به صورت منظم وارد سالن شده و بر روی صندلی هایی که از روز قبل چیده شده نشسته و برای شروع آغازین مراسم امروز لحظه شماری می کنند.

برخی هم در گوشه ای به صورت گروهی و تکی ایستاده و از معلمان و عکاسان حاضر درخواست گرفتن عکس تکی و یادگاری از این اجتماع بزرگ و عظیم را دارند، شور و شوق در تک تک چشمان این فرزندان عزیز وصف ناپذیر است و امروز برای آنان به یادگار خواهد ماند، گویا احساس بزرگ بودن به آنان دست داده و خود را مردان شجاع و دلاور و ادامه دهنده راه شهدا و مکتب سردار دلها می دانند.

فضای مصلی امام خامنه ای شیروان معطر به صدای قاری قرآن شده و با پخش و اجرای سرود جمهوری اسلامی و تکان دادن پرچم های کوچک جمهوری اسلامی در دستان این بزرگ مردان نسل جدید جلوه ای زیبا به خود گرفته است، این صحنه زیبا به مهم ترین سوژه عکاسان حاضر در مراسم تبدیل شده و مدام با استرس و عجله در پی گرفتن عکس های ناب این اجتماع عظیم، بزرگ و فراموش نشدنی هستند.

 معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شیروان گفت: در آستانه فرا رسیدن چهارمین سالگرد عروج آسمانی و شهادت سرباز وفادار سپاه اسلام و به منظور استفاده از ظرفیت عظیم مدارس به عنوان اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین کانون حضور دانش آموزان همچنین مشارکت همه جانبه مدیران، معلمان، دانش‌آموزان و اولیا در حمایت از ترویج و گسترش فرهنگ ایثار مقاومت و ایستادگی، شیوه نامه اجرایی "بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی"ارسال شد.

 یحیی عباسی در گفت و گو با خبرنگار این رسانه با تشریح مهمترین برنامه های دهه بصیرت و ولایت در مدارس شهرستان اظهارکرد: برپایی ایستگاه هنری و نقاشی با موضوع بصیرت و یاد حاج قاسم در مدارس، اجرای پویش املا و انشاء نویسی ویژه دانش آموزان ابتدایی و اجرای شب شعر دانش آموزی از مهمترین این برنامه ها است.

 وی خاطرنشان کرد: پویش بزرگ عمو قاسم شامل آثار متنوع در زمینه دلنوشته، نقاشی، خطاطی، عکس نوشته، کلیپ کوتاه از بازخوانی جملات سردار دل ها و مسابقه کتابخوانی که در بخش رویداد پیام رسان شاد قرار داده شده از دیگر برنامه های این دهه است.

 عباسی عنوان کرد:همچنین نواختن زنگ مقاومت و ایستادگی در مدارس، برگزاری یادواره ها و یادمان ها، اختصاص برنامه های آغازین مدارس به معرفی ابعاد گوناگون شخصیت سردار سلیمانی و اجرای برنامه های خلاقانه و مختلف فرهنگی هنری از دیگر برنامه های دهه بصیرت و مقاومت خواهد بود.

 معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شیروان بیان کرد: میثاق نامه دانش آموزی با عنوان (من قاسم سلیمانیم) در زمینه تجدید پیمان با آرمان های شهید سلیمانی در تمام مدارس اجرایی می شود.

 عباسی بیان کرد: همچنین پویش مجازی عمو قاسم از دیگر برنامه ها است که در رشته‌های مختلف پادکست، دلنوشته، انشانویسی، ویدئوکست و نقاشی انجام خواهد شد.

 وی تصریح کرد: پویش سراسری بصیرت، میثاق با رهبری هم‌پیمان با شهداء.، تولید محتوای مناسبتی به‌مناسبت ایام ا... ۹ دی (روز بصیرت و میثاق امیت با ولایت) و ۱۹ دی (قیام خونین مردم قم)، دلنوشته به حاج قاسم سلیمانی (ره) و شهدای مدافع حرم ، اجرای هم‌خوانی با آهنگ‌های مناسبتی (‌ویژه سردار سلیمانی)، غبارروبی و اهدای گل به مزار شهدای مدافع حرم و شهدای انقلاب اسلامی، اجرای سرودهای انفرادی و گروهی و ارسال کلیپ به سازمان مرکز از موضوعات این پویش‌ها اعلام شده است.

شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده ضد تروریسم و معروف به سردار دلها، پس از عمری مجاهدات خالصانه در راه خدا و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) در ساعت ۱:۲۰ بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در فرودگاه بغداد توسط تروریستهای آمریکایی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

کد خبر 1741727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha