کتاب « پرشیا- ایران : قرن بیستم» اثر آلکس گروموف منتشر شد

کتاب «پرشیا = ایران: قرن بیستم» با حمایت بنیاد ابن سینا و همکاری میربیزنس بانک مسکو منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از بنیاد ابن سینا، کتاب «پرشیا = ایران: قرن بیستم» با حمایت بنیاد ابن سینا و همکاری میربیزنس بانک مسکو توسط انتشارات صدرا منتشر شده است. کتاب با پیشگفتاری از آقای دکتر کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو آغاز می شود.

نویسنده اثر آلکس گروموف در نگارش جدیدش به بررسی فروپاشی قدرت سلطنتی پرداخته است، تاج و تخت سلطنتی که بیش از یک قرن حکومت کردند. گروموف قصد دارد روایتی متفاوت از اصلاحات آن دوران ، جنگ جهانی ، انقلاب ایران ، میراث ماندگار تخت جمشید، مبارزه برای نفت ایران، جشن ۲۵۰۰ ساله، دردهای برجای مانده از یکی از مخوف ترین سرویس های اطلاعاتی جهان یعنی ساواک ، جنگ تحمیلی ایران و عراق، تلاش برای ساخت و ساز و از بین بردن ویرانی های بازمانده از جنگ و در نهایت زندگی امروزی در سرزمین ایران در قرن بیستم داشته باشد. دگر بار موضوع جایگاه ایران و  تمدن آن در فرهنگ جهانی ، زبان و ادبیات فارسی و فرهنگ سینما از دیگر مباحثی است که در این نوبه با قلم آلکس گروموف مورد نگارش قرار گرفته است.

طراحی تصویر ایران که بر روی جلد کتاب صورت گرفته توسط استاد رضا بدرالسماء انجام شده. در پایانِ کتاب نیز عکس های رنگی زیبایی در راستای مطالب و محتوای کتاب آورده شده است.

کتاب « پرشیا – ایران : قرن بیستم» اثری جدید از سری کتابهای «تاریخ و فرهنگ ایران» است.

آلکس بِرتران گروموف مورخ و نویسنده صاحب نام روس است که در حوزه تاریخ و تمدن ایران اسلامی تالیفات ارزشمندی همچون «پرشیا، تاریخ کشوری ناشناخته»، «ایران از آغاز تا آیت الله خمینی» داشته است. 

کد خبر 1741736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha