۴۰ هزار پلاک، سازه ناپایدار در بافت های فرسوده استان البرز وجود دارد

عبداللهی گفت: بسته های تشویق با توجه به مطالعات و بررسی های صورت گرفته در بیش از ۳ هزار هکتار بافت فرسوده استان از ۶۳ هزار پلاک شناسایی شده،۴۰ هزار پلاک دارای سازه ناپایدار هستند که باید توسط شهرداری ها مورد پیگیری و نوسازی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، مجتبی عبداللهی با حضور در ستاد بازآفرینی شهری که یکشنبه 10 دی با اعلام خبر ۴۰ هزار پلاک، سازه ناپایدار در بافت های فرسوده استان البرز وجود دارد گفت: با نوسازی بافت های فرسوده علاوه بر ساماندهی جلوه بصری و تولید مسکن، کاهش آسیب های اجتماعی را خواهیم داشت.

استاندار البرز افزود: بسته های تشویق با توجه به مطالعات و بررسی های صورت گرفته در بیش از ۳ هزار هکتار بافت فرسوده استان از ۶۳ هزار پلاک شناسایی شده،۴۰ هزار پلاک دارای سازه ناپایدار هستند که باید توسط شهرداری ها مورد پیگیری و نوسازی قرار گیرد.

وی افزود: اشراف و تسلط شهرداران به اهداف این ستاد و نوع دیدگاه حاکم بر این امر از اهمیت بالایی برخوردار است. وی ادامه داد: با توجه به مطالعات و بررسی های صورت گرفته در بیش از ۳ هزار هکتار بافت فرسوده استان از ۶۳ هزار پلاک شناسایی شده،۴۰ هزار پلاک دارای سازه ناپایدار هستند که باید توسط شهرداری ها مورد پیگیری و نوسازی قرار گیرد.

عبداللهی گفت: باید با جلب مشارکت مردم نسبت به نوسازی بافت های فرسوده با هدف تولید مسکن و پیشگیری از مخاطرات ناشی از بحران ها، جلوگیری کنیم. وی افزود: با تحقق اهداف بازآفرینی شهری علاوه بر نوسازی بافت های ناکارآمد شهری، پیشگیری از بحران ها بواسطه ناایمن بودن سازه، حل بسیاری از معضلات اجتماعی و زیباسازی محله ها را خواهیم داشت.

به گفته وی، شهرداری ها با تبیین گری و اطلاع رسانی در خصوص ضرورت نوسازی بافت های فرسوده، اعطای پروانه رایگان و مشوق های ساخت، جلب مشارکت انبوه سازان و تجمیع ریزدانه ها، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. وی افزود: احیای بافت فرسوده و ساماندهی ساخت و سازها بواسطه این اقدام، گام بزرگی در جهت تولید مسکن و حل معضلات اجتماعی است.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: به طور مثال شهرهای نظرآباد با ۱۶۷ هکتار و کمالشهر با ۲۲۴ هکتار بافت فرسوده، سهم قابل توجهی در بافت ناکارآمد و فرسوده استان را دارند. وی افزود: شهرداری ها باید کارگروه ویژه احیای بافت های فرسوده و ستاد فرعی بازآفرینی شهری را راه اندازی کنند.

کد خبر 1741759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha