کتمان حقیقت فریبکاری محسوب می شود

متاجی گفت: هرگونه قصور از انجام وظیفه توسط نیروهای مسلح، می‌تواند «گزارش خلاف واقع» یا «کتمان حقیقت» قلمداد شده و برای مامور مذکور ضمانت اجرایی قانونی در پی داشته باشد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، تورج متاجی- رئیس دادسرای نظامی ناحیه چالوس در دوره حقوقی و قضایی که با برنامه ریزی دادسرای نظامی چالوس در جمع کارکنان فرماندهی انتطامی شهرستان رامسر برگزار شد، اظهار کرد: نیروهای فراجا امروز با نیروهای فراجای سالها پیش خیلی تفاوت کرده؛ البته با پیش از انقلاب که واقعاً قابل مقایسه نیست؛ در مواردی بدبینی و هم چنین رفتارهای بی‌قاعده و بی‌رویه داشتند که خیلی از این مسائل اصلاح شده و پیشرفت کرده، این را باید واقعا دید، و تشکر کرد چرا که الان پلیس ما مردمی است.

کتمان حقیقت فریبکاری محسوب می شود

وی در ادامه گفت: نیروهای نظامی و انتظامی با توجه به موقعیت و جایگاهی که از آن برخوردارند، باید در خصوص وظایفی که قانونگذار برای آنها پیش‌بینی کرده است، به فرماندهان بالادست خود گزارش دهند و وقوع هرگونه جرم و محل اختفای متهم را نیز به مراجع قضایی اعلام کنند. در غیر این صورت، هرگونه قصور از این وظیفه، می‌تواند «گزارش خلاف واقع» یا «کتمان حقیقت» قلمداد شده و برای مامور مذکور ضمانت اجرایی قانونی در پی داشته باشد.  

کتمان حقیقت فریبکاری محسوب می شود

 متاجی همچنین به توضیح برخی اعمال و رفتاری که نیروهای مسلح باید از آن اجتناب ورزند، پرداخت و در انتها نیز پاسخگوی سوالات حقوقی و قضایی حاضرین بود.

کد خبر 1742139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha