چشم انداز تربیتی بر محور سیره فاطمی استوار باشد

فغانی زاده با تاکید براینکه سیره حضرت زهرا (س) بعنوان الگوی انسان ساز باید به جامعه اسلامی معرفی شود، گفت: چشم انداز تربیتی بر محور سیره فاطمی استوار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، مائده فغانی زاده- مدرس حوزه و دانشگاه در جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) ویژه کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که در سالن سلمان هراتی برگزار شد، با اشاره به سیره فاطمی برلزوم بازخوانی سیزه عملی این بانوی بزرگوار تاکید و اظهار کرد: مطابق متون دینی یکی از مصادیق قدر حضرت زهرا(س) است.  

چشم انداز تربیتی بر محور سیره فاطمی استوار باشد

وی با بیان اینکه اساس آفرینش عالم حضرت زهرا(س) است، گفت: سبب آفرینش همه مخلوقات حتی انبیا و ائمه اطهار(علیهم السلام) زهرای مرضیه(س) است.

فغانی زاده بیان کرد:حضرت حق در حدیث قدسی می‌فرمایند: «یا اَحْمَد! لَوْلاکَ لَمَا خَلَقْتُ الأفْلاکَ، وَ لَوْلا عَلِیٌّ لَما خَلَقْتُکَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُکُما ای احمد! اگر اراده‌ای در خلقت تو نبود، افلاک را خلق نمی‌کردم، و اگر اراده‌ای در خلقت علی نبود، تو را خلق نمی‌کردم، و اگر اراده در خلقت فاطمه نبود، هیچ‌کدام از شما دو نفر را خلق نمی‌کردم.»

چشم انداز تربیتی بر محور سیره فاطمی استوار باشد

وی با بیان اینکه باید سیره حضرت زهرا(س) و زندگی نورانی و حیات بخش آن حضرت در بخش های فرزندپروری، همسرداری، ولایت مداری، دین داری و ... در طول سال علاوه بر ایام فاطمیه و سالروز ولادت آن حضرت تبیین شود، افزود: سیره حضرت زهرا (س) بعنوان الگوی انسان ساز باید به جامعه اسلامی معرفی شود.

فغانی زاده با بیان اینکه به فرموده حضرت زهرا(س) خانه، مملکت زن محسوب می شود باید مهارت های مادری، همسرداری و فرزندپروری را بیاموزیم، گفت: مقام مادری فراتر از کار برای همسر و فرزندان است باید برای رسیدن به مقام مادری بسیار کوشید.

وی با بیان اینکه بانوان شاغل در بیرون از منزل باید انرژی خود را برای حضور مقتدر در سنگر مادری و همسر داری تقسیم کنند، ادامه داد: مدیریت اقتصادی باید توسط مادر به فرزندان آموخته شود.

فغانی زاده بابیان اینکه فرزندان ذکور باید از سنین نوجوانی با مدیریت والدین برای مهارت آموزی در جامعه حضور پیدا کند، افزود: دختران باید از خانه وارد اجتماع شوند درصورتیکه پسران از اجتماع وارد خانه می شوند.

وی به پسر دوستی بانوان در شمال کشور اشاره کرد و گفت: این علاقمندی بانوان به فرزند پسر، او را از اجتماع و فضای کسب و کار دور می راند که باید مراقبت شود.

فغانی زاده خطاب به بانوان شاغل اظهار کرد: استقلال مالی ارزشمند و غیر قابل انکار است اما نباید زن و مرد در خانه کیسه جدا داده باشند.

وی با اشاره به سیره همسرداری حضرت زهرا(س) و نوع ارتباط این بانوی بزرگوار با حضرت امیرالمومنین علی(ع)، خاطرنشان شد: حضرت فاطمه (س) از تعابیری همچون روحی لک الفدا، ابوتراب، ابالحسن و علی جان استفاده می‌کردند. چرا که زیبا صداکردن زن و مرد، یکی از برترین شیوه‌ها برای ابراز محبت است که بی‌تردید باعث استحکام بیشتر کانون خانواده می‌شود.

فغانی زاده با تاکید براینکه باید چشم انداز تربیتی در زندگی داشته باشیم، گفت: باید نشاط در خانواده مورد توجه همگان به ویژه بانوان باشد.

وی با بیان اینکه رضایت مندی از زندگی و شکرگذاری از عوامل نشاط است، افزود: باید برای فرزندان وقت بگذاریم تا خدای ناکرده فرزندانمان گرفتار آسیب های فضای مجازی نشوند.

کد خبر 1742151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha