اعزام ۵ کاروان از خراسان جنوبی به حج عمره پس از ۹ سال انتظار

دستگردی گفت: پس از ۹ سال انتظار پنج کاروان عمره مفرده شامل ۶۲۳ نفر به سرزمین وحی در سال جاری اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسین دستگردی امروز (۱۲ دی) در نشست خبری با اشاره به آغاز پیش ثبت‌نام و اعلام اولویت‌های سه‌گانه حج تمتع ۱۴۰۳ اظهار کرد: دارندگان قبوض ودیعه تا آخر سال ۱۳۸۵، آخر اردیبهشت ۱۳۸۶ و انتهای تیر ۱۳۸۶ این اولویت‌ها را شامل می شوند که به ترتیب تکمیل ظرفیت، فراخوان خواهند شد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: در اولویت اول دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تا پایان سال ۸۵ از ساعت ۱۰ جمعه ۱۵ دی برای نام‌نویسی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اولویت دوم و سوم با سپرده‌گذاران تا پایان اردیبهشت ۸۶ و تیر ۸۶ است، ادامه داد: دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ از ۱۷ دی و دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۸۶ از ۲۰ دی می‌توانند برای نام‌نویسی اقدام کنند.

دستگردی افزود: پیش ثبت‌نام از افراد دارای اولویت تشرف به حج تمتع سال ۱۴۰۳ با مراجعه واجدین شرایط به سامانه: https://reserve.haj.ir و به‌صورت غیرحضوری قابل انجام است.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در این مرحله کلیه متقاضیان اعزام به حج تمتع سال ۱۴۰۳ می‌بایست علی الحساب مبلغ ۱۴۰میلیون تومان (با احتساب مبلغ قبض ثبت‌نام اولیه و سود متعلقه به آن) و از طریق درگاه اینترنتی سازمان حج و زیارت پرداخت کنند، گفت: باقیمانده هزینه سفر(که بر مبنای هزینه‌های ارزی و ریالی محاسبه می‌شود) هنگام ثبت‌نام قطعی افراد در کاروان‌های اعزامی دریافت می‌شود.

وی ادامه داد: افرادی که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوطه را واریز کرده‌اند ولی به دلیل لغو سفر حج در آن سال و سال‌های پس از آن موفق به تشرف نشده و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند، نیازی به انجام پیش ثبت‌نام ندارند و همزمان با اعلام ثبت‌نام قطعی به صورت مستقیم امکان ثبت‌نام در کاروان‌ها را خواهند داشت.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی  با بیان اینکه عملیات اعزام زائران حج تمتع استان از دهه سوم اردیبهشت سال آینده آغاز می‌شود و تا نیمه دوم تیر ادامه دارد، عنوان کرد: زائرانی که قصد تشرف به مراسم حج تمتع را دارند باید گذرنامه آنها تا ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ حداقل به مدت هفت ماه اعتبار داشته باشد.

دستگردی در ادامه با اشاره به اینکه  امکان برگزاری عمره مفرده بعد از وقفه طولانی ۹ ساله با پیگیری‌های دولت سیزدهم فراهم شده، افزود: از ۲۸ دی‌ امسال اولین کاروان‌ استان به جده مشرف می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اولویت‌های اعلام شده برای ثبت‌نام سفر عمره مفرده در استان تا پایان امسال ۶۲۳ نفر در قالب پنج کاروان اعزام خواهند شد، گفت: امسال به دلیل محدودیت افراد اعزامی به سفر عمره مفرده و با وجود پیگیری‌های متعدد اما اعزام‌ها از فرودگاه مشهد انجام خواهد شد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی از تکمیل کاروان‌ها و درخواست تخصیص سهمیه کاروان جدید برای استان خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار نفر از مردم استان در نوبت اعزام به سفر عمره مفرده هستند.

دستگردی  با اشاره به اینکه مدت اعزام زائران عمره مفرده ۱۰ روز در مکه و مدینه خواهد بود، گفت: بیش از ۹۰ درصد زائران هزینه تعیین شده برای سفر عمرده مفرده را واریز کرده‌اند.

کد خبر 1742167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha