خودسازی و تهذیب از ویژگی‌های علامه مصباح یزدی بود

آیت الله رجبی خودسازی و تهذیب را از ویژگی‌های علامه مصباح یزدی برشمرد و گفت: بزرگان ما خودسازی و تحصیل را یک اصل برای خود می‌دانستند چرا که حرکات بزرگی که سرنوشت یک ملت را رقم می‌زند تنها با خودسازی و تهذیب امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت الله رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) امروز (سه شنبه12دی ماه) در مراسم سومین سالگرد رحلت آیت الله مصباح یزدی با اشاره به برخی از ویژگی‌های آیت الله مصباح یزدی گفت: آیت الله مصباح یزدی روحیه جهادی داشتند، به طوری که در هر عرصه‌ای که نیاز به حضور ایشان احساس می‌شد با تمام توان و به صورت انقلابی حاضر می‌شدند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، آیت الله مصباح یزدی را الگویی کامل برای شاگردان، طلاب و جوانان عنوان کرد و افزود: علامه مصباح یزدی در تربیت نیرو بی‌نظیر بود و برای گسترش اهداف انقلاب اسلامی نهادسازی میکرد و در تمام طول این سال‌ها نیروهای زیادی را تربیت و به انقلاب اسلامی تحویل داد.

آیت الله رجبی گفت: در طول دوران انقلاب اسلامی کمتر استادی در کشور ما وجود داشته که به اندازه علامه مصباح یزدی، تربیت نیرو و کادرسازی کرده باشد.

آیت الله رجبی خودسازی و تهذیب را یکی دیگر از ویژگی‌های علامه مصباح یزدی عنوان کرد و گفت: بزرگان ما خودسازی و تحصیل را یک اصل برای خود می‌دانستند چرا که حرکات بزرگی که سرنوشت یک ملت را رقم می‌زند تنها با خودسازی و تهذیب امکان‌پذیر است.

عضو شورای عالی حوزه‌ علمیه قم آیت الله مصباح یزدی را استاد فکر معرفی کرد و گفت: آیت الله مصباح یک استاد بسیجی بود که در تمام کارها و فعالیت‌ها با فکر عمل می‌کرد.

وی گفت: علامه مصباح یزدی هرجایی که لازم بود بدون اینکه منتظر ابلاغیه و دستوری باشد وارد میدان می‌شد و در حد امکان، امکانات و بسترهای لازم را نیز برای تأثیرگذاری بیشتر فعالیت‌ها فراهم می‌کردند

کد خبر 1742174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha