گلایه موسوی گرمارودی از تحریفات در نقل زندگی حضرت زهرا(س)

نویسنده کتاب «دفاع از حضرت فاطمه زهرا(س)» گفت: برخی کتاب هایی که در حوزه معارف فاطمی منتشر شده اگرچه زمینه معرفی بیشتر فرهنگ فاطمی را برای مردم فراهم می‌ساخت، اما برخی از قصه‌ها از سندیت و محتوای مناسب برخوردار نبوده اند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سیدعمران موسوی گرمارودی، در جلسه معرفی و خوانش کتاب «دفاع از حضرت فاطمه زهرا(س)» که صبح امروز با حضور برخی از مسوولین و فعالان حوزه کتاب برگزار شد ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت مقام زن و مادر گفت: کتابهایی که در حوزه معارف فاطمی منتشر شده است در واقع مجموعه قصه‌هایی است که با محوریت زندگی و شخصیت ایشان برای کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده بود.
نویسنده کتاب «دفاع از حضرت فاطمه زهرا(س)» افزود: اگر چه این مهم زمینه معرفی بیشتر فرهنگ فاطمی را برای مردم فراهم می‌ساخت، اما برخی از قصه‌ها از سندیت و محتوای مناسب برخوردار نبوده اند.
وی با اشاره به برخی آسیب های بوجود آمده به واسطه این آثار، اظهار کرد: تمامیت این آسیبها را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ دسته اول، نحوه ارائه رابطه میان حضرت زهرا(س)با پدر بزگوارشان حصرت محمد(ص) بود که بعضا خدشه دار و همراه با برخی نکوهشهای اخلاقی و دسته دوم، کیفیت رفتار ایشان با همسرشان حضرت علی(ع) بود.

وی تصریح کرد: در نگاه تسامحی می‌توان گفت همه انسانیم و برخی مشکلات بدون شک پیش می‌آید. اما در نگاه معنوی باید گفت که خداوند اهل بیت(ع) را فارغ از خطا معرفی می‌کند و لذا این دو عامل انگیزه شروع این کتاب شد.

نویسنده کتاب «دفاع از حضرت فاطمه زهرا(س)» بیان کرد: علت تحریفات در برخی از منابع، تخریب نقش حضرت فاطمه(س) در حوزه دفاع از مقام حضرت علی(ع) و حقانیت ایشان پس از رحلت پیامبر(ص) بود.

سیدعمران موسوی گرمارودی اثر خود را اینگونه معرفی کرد: جلد اول کتاب «دفاع از حضرت فاطمه زهرا(س)» ۱۰ روایت، جلد دوم، یک ماجرا با محوریتشان صدور تسبیحات حضرت فاطمه(س) و جلد سوم، ۹ روایت قصه گونه با محوریت کیفیت رفتار و معاشرت ایشان با حضرت علی(ع) است.

وی مخاطب اصلی این کتاب را نویسندگان، شاعران، دانشمندان و دغدغه‌مندانی دانست که دستی در آتش ادب و نشر آموزه های اسلامی و الهی دارند.

همچنین محمدمهدی ناصری، غلامرضا غلامپور دهسرخی و زهرا عراقی از اعضای محفل ادبی بهار کتابخانه عمومی شهید مطهری و حجت الاسلام و المسلمین عبدالمجید اکبری، نویسنده به خوانش اشعاری با محوریت روز زن و کودکان غزه پرداختند.

گفتنی است، کتاب دفاع از «حضرت فاطمه زهرا(س)» اثر سیدعمران موسوی گرمارودی در سال ۱۳۹۹ توسط انتشارات دلیل ما استان تهران در ۳ جلد به چاپ رسیده است.

پایان پیام/

کد خبر 1742191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha