دیدار اعضای مسجدی کانون فرهنگی و هنری امت واحده ارومیه با کشیش کلیسای شرق آشور

اعضای مسجدی کانون فرهنگی و هنری امت واحده ارومیه با کشیش داریاووش عزیزیان، کلیسای شرق آشور به مناسبت سال جدید میلادی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، استان آذربایجان غربی مهد اقوام و ادیان مختلف است به همین دلیل به سرزمین رنگین کمان ادیان مشهور است و این اقوام و ادیان با هم روابط دوستانه دارند و مسالمت آمیز در کنار هم در شهر ارومیه و شهرستان های اطراف زندگی می کنند.

امسال نیز به مناسبت فرارسیدن سال جدید میلادی اعضای مسجدی کانون فرهنگی و هنری امت واحده ارومیه به همراه حجت الاسلام مرتضی بیگی، کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با حضور در کلیسای ننه مریم ارومیه با کشیش داریاووش عزیزیان  کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه دیدار کردند.

دیدار اعضای مسجدی کانون فرهنگی و هنری امت واحده ارومیه با کشیش کلیسای شرق آشور

همه انبیای الهی برای ایجاد صلح در بین ملل مبعوث شده اند

حجت الاسلام مرتضی بیگی، کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، نیز در این دیدار گفت: همه انبیای الهی برای ایجاد صلح در بین ملل مبعوث شده اند و استعمار و استکبار برای چپاول ثروت های ملل به دنبال ایجاد اختلاف و تقرقه است.

کارشناس فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: در اصلِ دین فرقی بین ملت ها وجود ندارد و همه ادیان انسان را به صلح و آرامش دعوت می کنند.

وی افزود: غرب و استکبار به دنبال این است که همه ملت ها را نابود کند تا به قدرت و ثروت برسد و این زورگویی آن ها به اندازه ای گسترش یافته است که خود ملت های غربی نیز در اعتراض به دولت هایشان راه پیمایی می کنند.

حجت الاسلام بیگی اضافه کرد: امنیت ایران مدیون همراهی و اتحاد ادیان، مذاهب و اقوام است و باید آن را قدر بدانیم.

به برکت انقلاب اسلامی وحدت بین اقوام و ادیان در حال گسترش است

کشیش داریاووش عزیزیان نیز در این دیدار گفت: به برکت انقلاب اسلامی وحدت بین اقوام و ادیان در حال گسترش است و  در آیات قرآن نیز بیان شده است خدای متعال انسان ها را در شعوب و قبایل مختلف آفریده است.

وی افزود: اوج عقلانیت انسان این است که با این ادیان و اقوام به گفتگو پرداخته و مشترکات را به دست بیاورند و بدان تمسک بجویند.

کشیش داریاووش عزیزیان ادامه داد: صلح و خوبی کردن به دیگران مورد اتفاق همه ادیان است و نمی شود انتظار داشت همه به یک طریق فکر کنند و باید همدیگر را به صلح دعوت کنیم و در ایران همه ادیان و اقوام با صلح در کنار هم زندگی می کنند.

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه تاکید کرد: باید مهربانی ها و صلح را بین ملل و مردم گسترش دهیم که این مسئله موجب آرامش در بین مردم خواهد بود.

وی در پایان سخنان گفت: وضعیتی که نظام استکباری در سوریه، عراق، یمن، افغانستان خصوصا غزه به وجود آورده است قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.

دیدار اعضای مسجدی کانون فرهنگی و هنری امت واحده ارومیه با کشیش کلیسای شرق آشور

در آذربایجان غربی همه ادیان و قومیت ها همواره در کنار هم بوده و خواهند بود

ماموستا آرش قهرمانی، مدیر کانون فرهنگی و هنری «امت واحده» ارومیه نیز در این دیدار گفت:در ایران و مخصوصا استان آذربایجان غربی همه ادیان و قومیت ها همواره در کنار هم بوده و خواهند بود و امیدوارم شخصیت و آموزه‌های حضرت مسیح (ع) بتواند انسان‌ها را به سمت صلح، آرامش و همزیستی مسالمت‌آمیز سوق دهد.

وی در ادامه با  اشاره به فعالیت های مسجدی و کانون فرهنگی و هنری امت واحده ارومیه، افزود: بیش از ۳۰۰ نفر عضو این کانون بوده و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی،  برپایی منظم نمازهای یومیه، کلاس های قرآنی آموزش، حفظ تجوید و مفاهیم،  تشکیل ۲ مورد اکیپ سفیران سلامت در قالب طرح حاج قاسم سلیمانی در دوران کرونا، فعالیت هایی در حوزه جهاد سازندگی در مناطق محروم از دیگر فعالیت های اعضای کانون است.

وی افزود: تجمع امام رضایی‌های اهل سنت، اجتماع بزرگ غدیریون، اجتماع مهدوی، جشن بزرگ عید مبعث و مسابقات بزرگ فرهنگی ورزشی جام خیبر از جمله برنامه های ویژه کانون فرهنگی و هنری «امت واحده» ارومیه است.

کد خبر 1742236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha