ادب سبب افزایش عزت و اقتدار شخص در نگاه مردم می‌شود

حجت الاسلام حسین زاده گفت: ادب موجب افزایش هیبت، عزت و اقتدار شخص در نگاه مردم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، حجت الاسلام حسین جمالی زاده در مراسم گرامیداشت دهه بصیرت در ستاد انتظامی شهرستان فسا با گرامیداشت حماسه ۹ دی و همچنین گرامی داشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی در سخنانی با اشاره به حدیث شریف امام رضا(ع)، اظهار کرد: مومن، نیازمند دارا بودن سه ویژگی رازداری، مدارا با مردم و تحمل کردن سختی و مشکلات است.

وی به ویژگی رازداری اشاره کرد و افزود: داشتن این ویژگی برای همه افراد ضروری است خصوصا ماموران سخت کوش انتظامی که با طرفین پرونده های قضایی مواجه هستند.

امام جمعه فسا با بیان حدیثی از امام رضا(ع) که «اگر شما راز دار مردم باشید، گرههای زندگی خودتان هم باز می شود» ادامه داد: ویژگی دوم که درون پیامبران مشترک بوده، مدارا کردن با مردم است که دایره وسیعی دارد؛ ضمن اینکه در حدیثی دیگر، علامت و نشانه عقل و فرد عاقل، مدارا کردن با مردم عنوان شده است.

حجت الاسلام جمالی زاده از نشانه های عقل را انصاف با مردم دانست و اظهار کرد: ویژگی سوم مومن از امام معصوم(ع) صبر و بردباری است؛ سعه صدر در مواجهه با مشکلات زندگی و اجتماع.

وی در ادامه سخنان خود، از تاثیر انصاف و ادب در زندگی گفت و راه رسیدن به ادب را معاشرت با افراد خوب و نیک دانست.

امام جمعه فسا تصریح کرد: انسان های با ادب در کار نمی مانند و ادب موجب افزایش هیبت، عزت و اقتدار شخص در نگاه مردم می شود.

کد خبر 1742256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha