حضرت زهرا (س) الگوی بی‌بدیل برای زنان و مادران جامعه اسلامی است

توکلی‌مردخی، گفت: امروز باید شخصیت حضرت زهرا (س) در ابعاد اخلاقی و رفتار عملی را به عنوان یک الگوی بی‌بدیل به زنان و مادران جامعه اسلامی معرفی کنیم.

منیره توکلی‌مردخی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن اظهار کرد: الگوگیری به عنوان یکی از مهمترین شیوه‌های تعلیم و تربیت، به حساب می‌آید و اسلام هم بر این اصل مهم، قرآن کریم را در راستای بیان یک شیوه مهم تربیتی الگوی صحیحی تعیین و به پیروی از آن سفارش کرده است.

مدیر حوزه علمیه الزهرا (س) اندیمشک، با بیان اینکه انسان می‌تواند با تلاش خود را به ویژگی‌های رفتاری و اخلاقی الگوی مطلوب برساند افزود: در قرآن کریم، رسول گرامی اسلام (ص) به عنوان الگوی شایسته معرفی شده اما در بُعد الگوی مخصوص زنان با توجه به اینکه خداوند از بُعد شخصیتی فرقی بین زن و مرد قائل نشده ولی به دلیل خلق و خوی و مسئولیت‌های خاص زنانه لازم است زنان از جنس خود هم الگویی داشته باشند تا به راه و رسم و سیره اخلاقی و خانوادگی وی اقتدا کنند.

وی تصریح کرد: پیامبر اکرم بارها در جمع مؤمنین بیان می‌کردند که سیره حضرت فاطمه (س) ادامه راه و منش رسول خدا (ص) در زمینه‌های مختلف از جمله بندگی خدا، تقوا، عبادت، حجاب و عفاف است.

توکلی‌مردخی، ادامه داد: آنچه در زندگی کوتاه حضرت زهرا (س) برای اُسوه‌پذیری خاص زنان بیشتر اهمیت دارد، در عرصه خانوادگی، همسرداری و تربیت فرزندان است.

وی عنوان کرد: در زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) خدامحوری بیش از هر چیز به چشم می‌خورد و در تمام جلوه‌های رفتاری و گفتاری این بانوی بزرگوار بروز و ظهور داشت تا آنجا که در زندگی خانوادگی، تمام تقاضاها و گفتار و رفتار را با رضایت خدا می‌سنجید و همواره رضایت خدا را بر رضایت و راحتی خود مقدم می‌کرد.

مدیر حوزه علمیه الزهرا (س) اندیمشک با اشاره به اینکه این اصل مهم در زندگی حضرت زهرا (س) در زمینه ملاک انتخاب همسر، مهریه و جهیزیه نیز دیده می می‌شود اضافه کرد: با وجودی که این بانوی بزرگوار به بالاترین مراحل رشد و تکامل رسیده بود، رفاه و راحت‌طلبی را نمی‌خواست و ازدواج را در راستای فرمانبرداری از پروردگار ضروری می‌دانست و اینکه در سیره زندگانی این بانوی بزرگ از ایثار در بخشش لباس مخصوص ازدواج خود به فرد نیازمند بیان شده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز باید شخصیت حضرت زهرا (س) در ابعاد اخلاقی و رفتار عملی را به عنوان یک الگوی بی‌بدیل به زنان و مادران جامعه اسلامی معرفی و تبیین کنیم تا بتوانند از جنبه تعلیم و تربیت فرزند و شیوه‌های همسرداری و همچنین از لحاظ اخلاقی و عبادی به آنچه که مطلوب یک خانواده ایرانی واسلامی است خود را نزدیک کنند.

کد خبر 1742315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha