تربیت فرزند اصل مهمی در سبک زندگی فاطمی است

حجت الاسلام جلیلیان گفت:حضرت فاطمه(س) برای تربیت فرزندانش توان مضاعف اختصاص می‌داد، لذا تربیت فرزند اصل مهمی در سبک زندگی فاطمی بوده و مادران باید فرزندان خود را در اولویت قرار دهند و به شکل مناسب تربیت کنند.

حجت‌الاسلام‌ شمس‌الله جلیلیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه ضمن تبریک بمناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت حاج قاسم، گفت: زنان سرزمین ما  امروزی بیش از بیش به سبک زندگی فاطمی نیازمند هستند لذا صداقت، عصمت، حلم، درایت، مدیریت، تربیت فرزند، علاقمندی به همسر و بعد عبادی حضرت زهرا(س) از جمله مواردی است که انسان می تواند با الگوگیری از آن ها به سبک زندگی دینی برسد.

 مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم استان کرمانشاه افزود: امروز دشمنان اسلام برای رسیدن به اهداف شوم خود به دنبال برچیدن حیا، عفت و پاکدامنی از جامعه بانوان هستند.

وی با اشاره به سبک زندگی حضرت زهرا (س)، خاطر نشان کرد:هرگاه مستمندی به در خانۀ فاطمه(ع) می رفت، آن حضرت نیاز او را تا حد امکان بر طرف می کرد، تا جایی که قرص نان قوت خود و خانواده اش را می بخشید و خود گرسنه می ماند.

حجت الاسلام جلیلیان تصریح کرد: حضرت زهرا با داشتن فضایل و ویژگی هایی مانند عصمت، ولایت کبری و مقام لیله القدری بر تمامی زنان برتری دارد. هر چند زنان زیادی به لحاظ فضایل اخلاقی وانسانی و نقش آفرینی در جهان بشریت در طول تاریخ خوش درخشیدند، اما هیچ زنی به پای حضرت زهرای مرضیه (س) نرسیده است، چرا که ایشان با عمر کوتاه خود، آثار و برکات زیادی را برای همه زمان‌ها به یادگار گذاشت.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم استان کرمانشاه اظهار کرد: فاطمه زهرا (س)، الگو برای تمام انسان‌ها و حجت خدا بر امامان معصوم (ع) و تمامی بشر است. با معرفی ابعاد اخلاقی و شخصیتی ایشان، می‌توانیم وظایف خود را در این راه بهتر بشناسیم و طبیعتا به وظایف خود به نحو شایسته تری عمل کنیم.

وی گفت:قطعا پایه ای زندگی و جامعه را ازازدواج، فرزندآوری و تربیت فرزندان مطابق با سبک زندگی اسلامی از مولفه هایی است که باید از حضرت فاطمه (س) الگو بگیریم همچنین حضرت فاطمه (س) فرزندانش را خود تربیت کرد و تربیت فرزندانش را به فرد دیگری واگذار نکرد در حالی که امروز کمتر دیده می شود که مادری تربیت فرزند را خودش انجام دهد و اغلب فرزندان در خارج از محیط خانواده تربیت می شوند باعث دوری از سیره حضرت فاطمه (س) می شود.

حجت الاسلام جلیلیان  اظهار کرد: رعایت حجاب، نحوه رفتار و مواجهه با نامحرم و تطبیق زندگی حضرت فاطمه با شریعت مقدس همه مولفه هایی است که باید در سبک زندگی خود به آنها توجه داشته باشیم و تلاش کنیم تا سبک زندگی خود را با سبک زندگی حضرت فاطمه (س) تطبیق دهیم.  

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) نمونه بانوی کامل و عصمت کبری است، افزود:همه‌ی بانوان ما باید سیره این بانوی مکرم در زندگی شخصی و اجتماعی خود جاری و ساری کنند همچنین همه باید از این بانوی والامقام درس بگیریم، پیروی از سیره‌ی این بانو، پیروی از خصال نیکو و منجر به رسیدن به راه سعادت هست.

کد خبر 1742357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha