۴۰۵ واحد تولیدی خراسان جنوبی به چرخه تولید بازگشت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به شناسایی ۹۴۵ واحد اقتصادی راکد در سطح استان، گفت: در دوسال گذشته با حمایت دولت سیزدهم، ۴۰۵ واحد تولیدی استان به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی امروز(۱۳ دی) در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: امروز در راستای احیای واحدهای راکد و تعطیل کارخانه کانسرام طبس با مراجعه سرمایه‌گذار جدید بعد از بیش از ۱۰ سال تعطیلی احیا خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: در این جلسه مقرر شد تسهیلات قبلی این واحد تولیدی استمهال شود و اختیارات لازم از کارگروه ملی برای تقسط بدهی چندین ساله آن انجام خواهد شد تا در آینده نزدیک شاهد برگشت به چرخه تولید و بهره‌برداری از این واحد تولیدی باشیم.

وی با بیان اینکه تعداد کل واحدهای اقتصادی راکد شناسایی شده در ابتدای طرح نهضت احیای واحدهای اقتصادی (ابتدای سال ۱۴۰۱)، ۹۴۵ مورد بوده عنوان کرد: از سال گذشته تا کنون ۴۰۵ واحداقتصادی راکد یا نیمه فعال استان احیا و ظرفیت اسمی فعالیت آنها افزایش یافته است.

اشرفی تصریح کرد: براساس آیین نامه ابلاغی نهضت احیای واحدهای اقتصادی غیرفعال و نیمه فعال شامل واحدهای خرد، نیمه کلان و کلان شامل واحدهای کمتر از ظرفیت اقتصادی، نیمه فعال، غیرفعال، رو به افول و نیمه تمام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان ادامه داد: از امسال اعتباراتی برای واحدهای نیمه تعطیل و راکد تعریف شده که به صورت مستقیم‌ واحدها شناسایی می‌شوند اما اولویت پرداخت با واحدهای است که با حداقل ظرفیت کار می‌کنند یا تعطیل هستند و یا می‌خواهند توسعه داشته باشند.

وی با اشاره به مشکل سوخت برخی از واحدهای تولیدی و معدنی شهرستان نهبندان، ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان برای مدیریت سوخت، واحدهای معدنی برای تامین سوخت خود باید جی پی اس بر روی ماشین‌آلات و کنتور برای ژنراتورهای برق نصب کنند تا بر اساس آن سوخت تعلق گیرد.

اشرفی با تأکید بر اینکه تولید باید همواره پایدار و دغدغه‌ای در بحث سوخت نداشته باشند، بیان کرد: در همین راستا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی یک ماه دیگر سوخت این واحدها را تامین می‌کند و در این مدت واحدهای معدنی موظفند به نصب جی پی اس و کنتور هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان به چالش‌های شهرک صنعتی بیرجند برای تامین آب پایدار و اجرای فاز ۴ برای توسعه این شهرک صنعتی اشاره کرد و گفت: پیشنهادهای مختلفی از جمله استفاده از پساب یا خرید چاه‌های کشاورزی بلااستفاده یا بهره‌وری پایینی دارند برای کوتاه مدت مطرح شد که باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.

کد خبر 1742410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha