مبارزه فلسطین برای افتخارآفرینی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳

تیم ملی منتخب فلسطین باوجود جنایات این روزهای رژیم صهیونیستی و قتل و ویرانی و آواره کردن فلسطینی‌ها، برای شرکت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ میلادی در دوحه قطر آماده می شود، اگرچه از نظر روحی و فیزیکی در وضعیت چندان مناسبی قرار ندارند، اما می خواهند افتخارآفرین شوند.

 خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل، فوتبال فلسطین که تیم منتخبش برای رقابت در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ میلادی آماده می شود، به دلیل حملات اسرائیل به نوار غزه بهای سنگینی داده است، به طوری که در این حملات برخی از بازیکنان و هواداران خود را از دست داده است و ورزشگاه‌ها بمباران شدند و مسابقات به حالت تعلیق درآمدند.

کمتر از دو هفته به فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ میلادی که از ۱۲ ژانویه تا ۱۰ فوریه در قطر برگزار می شود، باقی مانده است. به نظر می رسد اعضای تیم منتخب فلسطین به دلیل کشته شدن برخی از بازیکنانش و وضعیت سایر فلسطینی‌ها در زیر بمباران شدید رژیم صهیونیستی وضعیت روحی مناسبی برای فوتبال ندارند.

تیم منتخب فلسطین در گروه سوم در کنار ایران قهرمان سه دوره آسیا، امارات و هنگ کنگ قرار دارد و ماموریت «مکرم دبوب» سرمربی تونسی تیم فوتبال فلسطین آسان نخواهد بود. زیرا تیم منتخب فلسطین در هیچ مسابقه ای در دو دوره حضور خود در جام ملت‌های آسیا تاکنون پیروز نشده است.

دبوب، سرمربی تیم فلسطین تاکید کرد: بازیکنان اخبار را قبل و بعد از تمرین، در اتوبوس و هتل دنبال می‌کنند، آنها دائما در اضطراب و نگرانی هستند و به فکر خانواده‌هایشان هستند.

انتظار می رود تیم  منتخب فلسطین که برای سومین بار در جام ملت های آسیا حضور دارد، قبل از شروع مسابقات تمرین خود را در دوحه انجام دهد.

 خبرگزاری رسمی فلسطین« وفا» اعلام کرد: هواداران فلسطینی برای کسب نتایج رضایت بخش در جام ملت های آسیا با وجود شرایط سختی که مردم ما در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی تجربه می کنند، حساب ویژه ای روی این تیم باز کردند.

از سوی دیگر، دبوب می گوید: ما مشکلات روحی و روانی را به دلیل تعلیق مسابقات فوتبال و برگزار نشدن مسابقات داریم، همچنین مشکلات فیزیکی و فنی و تاکتیکی نیز داریم.

تایید هویت فلسطینی

مسابقات فوتبال در کرانه باختری و نوار غزه از زمان آغاز جنگ در نوار غزه به حالت تعلیق درآمده است.

وزارت بهداشت حماس اعلام کرد: پس از گذشت ۸۹ روز از حملات اشغالگر، بیش از ۲۲ هزار فلسطینی شهید شدند که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند و نزدیک به ۵۸ هزار نفر نیز زخمی شدند.

دبوب می گوید: در میان بازیکنان تیم ملی فلسطین، تعدادی زیادی از بازیکنان در رنج هستند و می توان از محمود وادی و محمد صالح نام برد.

او می گوید: آنها در مصر کار می‌کنند، اما خانواده هایشان در غزه هستند و خانه های آنها ویران شده است و بستگان‌شان کشته یا آواره شدند. این دو بازیکن در شرایط سختی به سرمی برند.

سرمربی تیم ملی فلسطین می گوید: هدف ما صعود به مراحل بالای جام ملت های آسیاست تا چهره عزتمند و پرافتخاری از فوتبال فلسطین نشان دهیم.

دیوب افزود: برافراشتن پرچم فلسطین در مجامع بین المللی یا مسابقات قاره ای تاییدی بر هویت فلسطینی است و در سرزمین فلسطین افرادی هستند که شایسته آزادی و زندگی بهترند.

یکی از قدیمی‌ترین ورزشگاه‌ها در فلسطین

«سپهبد جبرئیل رجوب» رئیس اتحادیه فوتبال فلسطین می گوید: تاکنون بیش از هزار نفر از اعضای جنبش‌های جوانان و پیشاهنگی و ورزشی بین شهدا، زخمی‌ها و مفقودها هستند و دهها هزار نفر از آنها آواره شدند.

رجوب ارتش صهیونیستی را به "هدف قرار دادن اماکن ورزشی و مقر فدراسیون ها و باشگاه های ورزشی فلسطین متهم کرد.

 وی با اشاره به تصاویری که فلسطینی‌های برهنه از جمله کودکان را در ورزشگاه فوتبال یرموک در غزه نشان می دهد، ادامه داد: اشغالگران در جریان حمله خود به ورزشگاه یرموک در نوار غزه تصاویر وحشتناکی را به ما نشان دادند. آنها ورزشگاه یرموک را به مرکز بازداشت و شکنجه و بازجویی از فرزندان ما تبدیل کردند و به نقض آشکار و صریح منشور المپیک و تمامی قوانین و کنوانسیون های قاره ای و بین المللی اقدام کردند.

رجوب می‌گوید: این ورزشگاه که یکی از قدیمی‌ترین ورزشگاه‌های فلسطین به شمار می‌آید، در سال ۱۹۳۸ تأسیس شد و برای پاسخ به مستلزمات بین‌المللی به منظور تأیید  آن به‌عنوان استادیوم خانگی فلسطینی آماده شد. اما امروز سرزمین فلسطین به طور کلی شاهد تجاوز آشکار به فرزندان ماست.

فدراسیون فوتبال فلسطین اعلام کرد: نامه‌های فوری به کمیته بین‌المللی المپیک و تمامی فدراسیون‌های بین‌المللی، قاره‌ای و منطقه‌ای از جمله فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) ارسال کرده و خواستار آغاز تحقیقات بین‌المللی فوری در مورد جنایات رژیم صهیونیستی علیه ورزش و ورزشکاران در فلسطین شده است.

کد خبر 1742464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha