مسجد مهد قرآن/ از ۵۳ برگزیده مسابقات قرآنی مدهامتان تجلیل شد

وحجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه مسجد مهد قرآن است در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات قرآنی مدهامتان در گیلان گفت: مسجد باید پایگاه فعالیت های قرآنی به صورت تخصصی باشد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام رضا حاجتی_ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان امروز (چهارشنبه، ۱۳ دی) در مراسم تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان با تبریک روز زن و تاکید بر ترویج سیره حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه به تشریح نقش ایشان در ادامه و استمرار خط نبوت پرداخت.  

وی با بیان اینکه بعد از رحلت پیامبر اسلام(ص) مردم راه را گم کردند و حضرت فاطمه(س) راه الهی را به مردم نشان داد افزود: این نشان دهنده نقش پررنگ زن در جامعه اسلامی است و این الگویی است که اسلام از زن ارائه می دهد.  

حجت الاسلام حاجتی تصریح کرد: ایشان در طول زندگی خود به عنوان یک نمونه الهی از زنان با ارزش و قدرت در حمایت از ولایت شناخته می‌شوند.

وی با اشاره به الگوی سوم زن نیز، گفت: الگوی سوم زن با حفظ حجاب، حیا و عفت و همچنین حفظ خانواده بزرگترین تاثیر را در جامعه می گذارد.

حجت الاسلام حاجتی با بیان اینکه زن باید به تعریف اسلام شخصیت و هویت خود را بشناسد تا در اجتماع حاضر باشد اظهارکرد: حضرت فاطمه زهرا(س) بزرگترین نمونه این امر است که هم خانواده و حیا را حفظ می کند و هم بزرگترین تاثیر را در جامعه دارد.  

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان اعلام کرد: استعدادهای خوبی را در این مسابقات مشاهده کردیم و باید روز بروز شاهد اتفاقات بهتری برای این بزرگواران باشیم.  

حجت الاسلام حاجتی، تعداد کانون ها را بیش از هزار دانست و اضافه کرد: گرچه شاهد ضعف هایی هم بودیم اما سعی کنونی ما احیا کارکرد مسجد است.  

وی با بیان اینکه مسجد مهد قرآن است اظهار کرد: مسجد باید پایگاه فعالیت های قرآنی به صورت تخصصی باشد.

حجت الاسلام حاجتی با تاکید بر اینکه احیا کارکردهای مسجد باید مانند صدر اسلام باشد تصریح کرد: گرچه مشکلاتی وجود دارد اما باید مسئله را ریشه یابی و حل کرد تا همه امور با محوریت مساجد انجام شود.  

وی اذعان کرد: هدفمان این است تا فعالیت های فرهنگی هنری را در کنار فعالیت های قرآنی داشته باشیم 

حجت الاسلام حاجتی گفت: فعالیت قرآنی در مسجد تربیت چند بعدی دارد و کسی که در مسجد تربیت می شود چند بعدی رشد می یابد.  

وی افزود: مسجد محور و مرکز حکمرانی است و باید مسجد محور همه فعالیت ها و حکمران در محل، باشد.  

حجت الاسلام حاجتی تصریح کرد: باید از ظرفیت مساجد و استعدادهایی که در کانون های فرهنگی هنری هستند با همین هدف بهره گرفت و در راستای شناسی و تقویت آنان کوشید.


گفتنی است، در این مراسم از ۵۳ برگزیده مرحله استانی شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان تجلیل شد.

مسجد مهد قرآن/ از ۵۳ برگزیده مسابقات قرآنی مدهامتان تجلیل شد

مسجد مهد قرآن/ از ۵۳ برگزیده مسابقات قرآنی مدهامتان تجلیل شد

مسجد مهد قرآن/ از ۵۳ برگزیده مسابقات قرآنی مدهامتان تجلیل شد

کد خبر 1742505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha