یادواره شهدای منطقه خیرآباد گچساران برگزار شد

یادواره 23 شهید منطقه خیرآباد شهرستان گچساران با حضور خانواده والامقام شهدا، جانبازان، ایثارگران، مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مشاور عالی فرمانده سپاه قدس و هم‌رزم سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان سخنران این مراسم معنوی به بیان خاطراتی جذاب از سپهبد حاج قاسم سلیمانی از اوایل انقلاب، دوران دفاع مقدس و حضور در کشورهای منطقه پرداخت.

سردار هادی مقدسی به بخشی از زندگی‌نامه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک واقع در شهر بابل کرمان به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی خود را در همان روستا به پایان رساند.

وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم برای کمک به اقتصاد خانواده به شهر کرمان رفت و در ابتدا با کارگری کار خود را آغاز و سپس در یکی از هتل‌های شهر کرمان مشغول به کار شد که در نهایت به‌صورت قراردادی در اداره آب استان کرمان مشغول به کار شد.

سردار مقدسی به حضور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی سال ۱۳۵۸ درحالی‌ که در اداره آب کرمان در حال فعالیت بود، به‌صورت افتخاری وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و در سال ۱۳۵۹ به استخدام رسمی سپاه درآمد و به دوره آموزشی اعزام شد.

مشاور عالی فرمانده سپاه قدس و هم‌رزم سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی مجاهدت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در اوایل دوران انقلاب اسلامی را یادآور شد و افزود: شهید حاج قاسم به‌عنوان یکی از مدافعین مسجد جامع کرمان به دست ماموران ساواک مورد حمله قرار گرفت و در جریان انقلاب اسلامی از کسانی بود که به کلانتری‌ها و مراکز نظامی ستم‌شاهی حمله می‌کرد.

وی به مسئولیت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی ابتدا به مدت سه ماه به‌عنوان معاون گروهان و بعد از آن نیز فرمانده گروهان شد و بعد از سه ماه با توجه به لیاقت و مجاهدت‌های فراوان در سال ۱۳۵۹ به‌عنوان فرمانده گردان در کرمان منصوب شد.

سردار مقدسی یادآور شد: شهید قاسم سلیمانی تا پایان جنگ در تمام عملیات‌ها پیروز میدان بود و تا پایان جنگ در جبهه‌های حق علیه باطل مبارزه می‌کرد و همیشه پیروز میدان می‌شد.

مشاور عالی فرمانده سپاه قدس و هم‌رزم سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم سپس به‌عنوان فرمانده سپاه هفتم کرمان ارتقاء یافت و در سال ۱۳۷۶ با حکم مقام معظم رهبری فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برعهده گرفت.

وی خاطرنشان کرد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نقش ویژه ای در عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از خاک لبنان، پشتیبانی کامل از حزب‌الله، دفاع از حرم حضرت زینب (س)، سرکوب گروهک تروریستی داعش و نجات کشور از هجمه‌های پی‌درپی آمریکا، رژیم صهیونیستی و اندیشه‌های پلید آنها ایفا کرد.

مشاور عالی فرمانده سپاه قدس و هم‌رزم سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی در پایان به بیان خاطرات و رشادت‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در نبرد با تکفیری‌های (داعش) پرداخت.

کد خبر 1742552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha