رونمایی از پروژه‌های آبی، مهم‌ترین برنامه دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به زنجان است

افشارچی گفت: مهم‌ترین برنامه‌ دور دوم سفر استانی رئیس‌جمهور به زنجان، رونمایی از پروژه‌های آبی در سطح کلان و مهار آب‌های سطحی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان امروز در جمع خبرنگاران به دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به زنجان در روز جمعه ۱۵ دی ماه اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین برنامه‌ دور دوم سفر استانی رئیس‌جمهور به زنجان، رونمایی از پروژه‌های آبی در سطح کلان و مهار آب‌های سطحی است.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از سد میرزاخان‌لو هم  از برنامه‌های این سفر است، تصریح کرد: همه این پروژه‌ها در دولت‌های قبلی آغاز شده و دولت سیزدهم با تلاش خود آن‌ها را به پایان رساند

به گفته افشارچی، ۱۲۰۰ پروژه مسکنی که در دولت سیزدهم آغاز شده‌بود آماده بهره‌برداری است و ۸۰۰ قطعه زمین هم برای طرح جوانی جمعیت اختصاص خواهد یافت.

استاندار زنجان با اشاره به تخصیص بیش از ۴هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های نیمه‌تمام زنجان در دور نخست سفر استانی گفت: کریدور همدان_سلطانیه نیز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با یادآوری اینکه در دور نخست سفر استانی رئیس‌جمهور به زنجان، حدود ٤هزار و  ١٠٠میلیارد تومان اعتبار برای توسعه استان تخصیص داده شد، خاطرنشان کرد: ٨٨ درصد از مجموع تعهد سازمان برنامه و بودجه در قِبال استان محقق شده‌است.

افشارچی ادامه داد: بیشتر تمرکز دولت بر تکمیل کریدور جنوب_شمال و محور همدان به سلطانیه است و طبق برنامه‌ریزی‌ها این محور تا اواسط سال آینده عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان احیای ٦٦واحد تولیدی در دستور کار قرار دارد، گفت: مهم‌ترین واحد احیاشده، گروه نساجی سرجین‌بافت است که با دستور مستقیم رئیس‌جمهور مشکل این واحد حل شد و به چرخه تولید بازگشت.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه واحدهای مربوط به تولید فولاد هم در استان احیا خواهد شد، گفت: در حوزه دانش‌بنیان، سکوی ابری با حضور رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد.

کد خبر 1742566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha