یک امام جماعت مسجد در ایالت نیوجرسی آمریکا در اثر شلیک گلوله به قتل رسید

افراد ناشناس یک امام جماعت مسجد در ایالت نیوجرسی آمریکا را با شلیلک گلوله به قتل رساندند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی۲۱، مقامات ایالت نیوجرسی اعلام کردند: یک امام جماعت مسجد آمریکا روز گذشته(چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲) در مقابل مسجدی در نیوارک با شلیک چند گلوله به وی کشته شد.

مت پلاتکین، دادستان کل ایالت نیوجرسی،گفت: این فرد کشته شده «حسن شریف» نام دارد که بامداد روزچهارشنبه افراد ناشناس به وی شلیک کردند، سپس به بیمارستان منتقل شد، اما ساعاتی پس از انتقال به بیمارستان، به دلیل شدت جراحات درگذشت.

دادستان کل ایالت نیوجرسی گفت: هنوزانگیزه این جنایت را نمی‌دانیم، اما شواهد جمع آوری شده تاکنون نشان نمی دهد که این حادثه با انگیزه تحریک یا اقدام تروریستی داخلی بوده باشد.

پلاتکین ادامه داد: باتوجه به رویدادهای جهان بسیاری از مردم ایالت نیوجرسی به ویژه مسلمانان از نگرانی و ترس شدید رنج می برند.

دادستان کل آمریکا گفت: تعداد مسلمانان آمریکایی در ایالت نیوجرسی به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد.

تد استیونز، دادستان کل اسکس، گفت: به این امام جماعات بیش از یک گلوله شلیک شده است. به نظرنمی رسد که وی قربانی یک جنایت مغرضانه یا مسئله مربوط به تروریسم باشد.

شورای روابط آمریکایی – اسلامی، تجمعی را دربرابر مسجد نیوارک برگزار کرد تا تیراندازان به حسن شریف خود را به مقامات تحویل دهند.

این شورا به همه مساجد توصیه کرد که درهای خود را باز نگه دارند، اما باتوجه به افزایش تعصب و فرقه گرایی علیه مسلمان در این مدت، احتیاط کنند.

حوادث مرتبط با اسلام هراسی در سراسر آمریکا از آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه در اکتبر افزایش یافته است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا در دسامبر دستورالعمل امنیتی را برای جوامع مذهبی صادر کرد.

کد خبر 1742622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha