شهید سلیمانی، کار آمدی نظریه مقاومت را ثابت کرد

فیروزیان با بیان اینکه شهید سلیمانی کار آمدی نظریه مقاومت را در میدان نشان داد و آن را الگو کرد و بر فرهنگ مقاومت در عرصه های اقتصاد و فرهنگ تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، شبیر فیروزیان در همایش مجازی بررسی ابعاد هویتی و تربیتی مکتب سلیمانی با یادآوری اینکه در طول تاریخ انقلاب، افرادی در دولت ها نظریه سازش را تئوریزه می کردندو نظام و افکار عمومی را به این جهت، می بردند، گفت: طوفان الاقصی نمود عینی نظریه مقاومت است و همه محاسبات طرفداران نظریه سازش را برهم زد و اسرائیل جز کشتن زن و بچه فلسطینی، هدف دیگری کسب نکرده است.


مدرس دانشگاه‌ علامه طباطبایی با بیان اینکه در برابر سیاست نظامات استکباری، راهکارهای چالش عاقلانه، چالش احمقانه، سازش ذلیلانه و نرمش قهرمانانه وجود دارد، تشریح کرد: چالش احمقانه و سازش ذلیلانه مورد تایید خدا نیست و اجازه نمی دهد  مومن موضع ذلت و ضعف داشته باشد و نرمش قهرمانانه نیز باید از موضع بالا صورت گیرد و تنها یک تاکتیک است و برای همیشه نیست و آنچه سبب امنیت می شود چالش عاقلانه یا مقاومت فعالانه است.


وی با تاکید بر اینکه نگاه های جزئی نگر و حال اندیشانه، نظریه مقاومت را درک نمی کنند در حالی که این نظریه  مشکل را ریشه ای حل می کند، افزود: هزینه مقاومت در بلند مدت بسیار کمتر از هزینه سازش است و زمانی دولت های استکباری از آسیب رساندن دست بر می دارند که از کسب نتیجه مایوس و نا امید شود و در کلام امام علی (ع)، ملتی که امنیت می خواهد باید استقامت ورزد.


فیروزیان با اشاره به اینکه مقاومت مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس سبب امنیت در بلند مدت کشور شده است، بیان کرد: حل مشکلات  سیاسی و اقتصادی نیز نیاز به مقاومت دارد هرچند برخی مشکلات اقتصادی به ناکار آمدی ها و نفوذ ها است، اما بخشی از آن مربوط به تحریم است که باید مشکل ریشه ای حل شود و دشمن مایوس شود و راهی جز مقاومت نیست.


این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با بیان اینکه سردار سلیمانی کار آمدی نظریه مقاومت را نشان داد و یک الگو ایجاد کرد، تاکید کرد: اقتصاد  و فرهنگ نیاز به مقاومت دارد و در کلام قرآن کریم، سازش موجب پیشرفت نمی شود، نباید فریب برج های چند کشور عربی را خورد زیرا با کوچکترین مشکلی، دیگر نشانی آز آن ظاهر سازی ها نیست، و در واقع اصل بحث پیشرفت، برای استقلال است و دین اجازه پیشرفت را می دهد درحالی که وابستگی، پیشرفت را محدود می کند.


وی با اشاره به خطبه ۲۷ نهج البلاغه، ترک جهاد و مقاومت را سبب ذلت و دور شدن از عدالت بیان کرد و افزود: ملتی که به جوانان اعتماد نکند و در فرهنگ و اقتصاد مقاومت ننماید از عدالت محروم می شود، حکومت اسلامی موظف به ایجاد رفاه است اما رفاه به پیوست فرهنگی نیاز دارد تا مردم توانایی جهاد را داشته باشند.


فیروزیان راهبرد استراتژی فراتر از مقاومت را از دیدگاه آیات و روایات، ترساندن دشمن و مقابله با جریان نفوذی که آیه یاس می خوانند، ذکر کرد و ادامه داد: وعده قرآن دیدن افول و فروپاشی ابرقدرت ها و اسرائیل است، همان طور که بنی اسرائیل غرق شدن فرعونیان را دیدند لذا هرکسی در هر عرصه ای که می تواند باید جهاد تبیین کند و پایه های ابرقدرت های جهان به موریانه هایی مانند کودک کشی و استکبار و فساد اخلاقی غیره در حال فرو ریختن است، طوفان الاقصی ریختن ابهت پوشالی صهیونیسم را نشان داد.


مدرس دانشگاه امیرکبیر  با تاکید بر اینکه حاج قاسم نظریه مقاومت را با پیروزی بر داعش، مردم یمن با پیروزی در جنگ با عربستان نشان داد، گفت: کارنامه موفق انقلاب اسلامی  و جبهه مقاومت در عرصه های مختلف شبیه معجزه است و تنها راه در عرصه های اقتصاد و فرهنگ مقاومت است و مقاومت در کنار تقوا و وحدت اثر گذار می شود./

کد خبر 1742663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha