مدیریت اجتماعی در نظام اسلامی امانت است

حجت الاسلام فلاحتی، مدیریت اجتماعی در نظام اسلامی را یک امانت دانست و گفت: در روایات مختلف درباره اهمیت گزینش مسائلی همچون انتخاب افرادی قوی، امین، دارای صداقت و خداترس تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان،  آیت‌الله رسول فلاحتی_ نماینده ولی فقیه در گیلان امروز(پنجشنبه، ۱۴ دی) در دیدار با مدیران هسته‌های گزینش هفت دستگاه اجرایی استان که به‌مناسبت سالروز تشکیل نهاد گزینش انجام شد، به قدمت گزینش در زندگی بشر اشاره کرد و گفت: در تداوم حیات فردی و اجتماعی انسان، وجود افرادی به‌ عنوان مدیر ضروری است.

حجت الاسلام فلاحتی، با بیان اینکه خداوند مدیریت خانه را بر عهده مردان قرار داده و این به‌معنای تحقیرِ زن و سالار کردن مرد نیست افزود: هر جامعه‌ای نیازمند مدیر و سرپرست است زیرا در غیر این صورت دچار هرج و مرج خواهند شد.

وی با بیان اینکه مدیر می‌تواند از هرج و مرج در جامعه جلوگیری کند، بر اهمیت مدیریت در جامعه تاکید کرد و افزود: همانطور که پزشکان طبق سوگندی که خورده‌اند بدون توجه به اینکه بیمار از چه دین و آیینی است وظیفه دارند او را درمان کنند، در نظام گزینش نیز باید این معادله رعایت شود.

وی، دستگاه قضایی دنیا را پر از ظلم و جنایت دانست و تصریح کرد: دستگاه قضا در جمهوری اسلامی سالم است، گرچه میان قضات سالم ما ممکن است انسان فاسد وجود داشته باشد ولی همان یک انسان فاسد هم آسیب‌زا و بد است.

حجت الاسلام فلاحتی، مدیریت اجتماعی در نظام اسلامی را یک امانت دانست و تصریح کرد: در روایات مختلف درباره اهمیت گزینش مسائلی همچون انتخاب افرادی قوی، امین، دارای صداقت، و خداترس تاکید شده است.

وی با بیان اینکه انسانی که از خدا بترسد هیچ‌وقت خیانت نخواهد کرد افزود: داشتن توانمندی و امین بودن در مال و کار به ویژه در مدیریت مورد تاکید است.  

حجت الاسلام فلاحتی اضافه کرد: یک مدیر باید به کشورش ایمان داشته و رازدار باشد و در عرصه‌ها و میادین کاری نیز صاحب ایده و اراده باشد تا جایی‌که هر روز برای ارتقاء اداره و سازمان خود بکوشد و در عین حال هزینه‌ها را کاهش دهد و پاک‌دست و چشم‌پاک باشد.

مدیریت اجتماعی در نظام اسلامی امانت است

مدیریت اجتماعی در نظام اسلامی امانت است

کد خبر 1742675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha