احکام قضایی باید از سهل انگاری دور باشد

امام جمعه ارومیه گفت: احکام قضایی باید از سهل انگاری دور باشد و قاضی نباید با مختصر فهم و دلایل اندک پرونده، حکم نهایی را صادر کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، روز پنج‌شنبه در اجلاسیه استانی اندیشه‌های قضایی مقام معظم رهبری در دادگستری آذربایجان‌غربی گفت:  یکی از وظایف مهم قوه قضاییه خارج نشدن از عدالت و عدم تاسی از جو جناح‌های سیاسی است.

وی افزود: از جمله مواردی که در دستگاه قضا مورد توجه ویژه است، حفظ آبروی افراد تا زمان احراز مجرمیت است که در این خصوص رسانه‌ها نیز باید دقت کافی را داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت:  احکام قضایی باید از سهل انگاری دور باشد و قاضی نباید با مختصر فهم و دلایل اندک پرونده، حکم نهایی را صادر کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد:   حفظ امنیت روانی از حقوق عمومی به شمار می رود و  یکی از وظایف دستگاه قضایی جلوگیری از تشنج درجامعه است ولی برخی‌ با فضا سازی رسانه‌ای، امنیت مردم و جامعه را مورد هدف قرار می‌دهند که این امر قابل قبول نیست.

عدالت یکی از بزرگترین فضایل بشری است

رضا ابراهیمی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این اجلاسیه با بیان اینکه عدالت یکی از بزرگترین فضایل بشری است، گفت: برقراری عدالت در جامعه هدف واقعی اسلام و هدف تمامی انبیای الهی بود.

وی افزود: قیام مردم ایران به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی بر محور برقراری عدالت بود و تحقق حداکثری عدالت در جامعه یکی از رکن‌های اصلی در جمهوری اسلامی ایران است.

ابراهیمی ادامه داد: نباید در رسیدن به عدالت خسته راه شد و خواسته مقام معظم رهبری در این حوزه تعریف شده است تا در مسیر عدالت ضمن حفظ روحیه خستگی ناپذیری از عدالت خواهی نیز دور نشویم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به درپیش بودن انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، راهبردهای امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت را از محورهای انتخاباتی مدنظر مقام معظم رهبری دانست.

کد خبر 1742689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha