یکی از مولفه های مدیریت، نظارت و بازرسی است

حجت الاسلام محمدی یکی از مولفه های مدیریت را نظارت و بازرسی دانست و گفت:  فقط تقویت باورهای دینی ما را از اشتباه مصون نگاه می دارد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام احسان الله محمدی_ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان امروز(پنج شنبه، ۱۴ دی) در جلسه بصیرتی و روشنگری که در سازمان بازرسی کل استان گیلان برگزار شد با بیان اینکه وقتی کشتی در مسیر طوفان قرار می گیرد، بادبان آن توکل به خدا و نگهبان آن عقل، اندیشه و فکر و ناخدایش علم، تدبیر و تخصص است گفت: سکان دار کشتی نیز صبر و شکیبایی می باشد.

وی با اشاره به اینکه جهنم نرفتن هنر نیست، زیرا خیلی از دیوانه‌ها هم جهنم نمی روند افزود: دیوانگان عقلی ندارند تا در برابر اعمال خود کنترل و مدیریت داشته باشند، از این رو بهشت و جایگاه را به اندازه عقل هر کس به او می دهند.  

محمدی تصریح کرد: کلمه «صبر» بیشترین کلمه ای است که در قرآن کاربرد دارد و این صبر هم در زندگی و هم در امور اجرایی جواب می دهد، مثلا در روند اجرای کارهایمان اجازه صبحت به همه، بچه ها، کوچکترها و ارباب رجوع ها داده شود.  

وی اذعان کرد: کسانی که صبرشان زود تمام می شود عقل، تدبیر و علمشان را نیز زود از دست می دهند گرچه ما فکر می کنیم اگر مقابله نکنیم باخته ایم اما اینطور نیست.
 
محمدی بیان کرد: فقط باورهای دینی ما را از اشتباه مصون نگاه دارد، و چون مسئولین ما از جنس بشر هستند، این جنس بشر احتمال خطا نیز دارد.  

وی، یکی از گله مندی های کارکنان را «عدم اجرای عدالت در تلاش ها و فعالیت هایشان عنوان کرد و گفت: با توجه به کلام حضرت آقا  در نگاه اسلامی «فرق نمی کند» نباید وجود داشته باشد.  

محمدی اظهار کرد: عمل ما را خدا، شهدا و مومنان خالص می بینند، چرا که باور داریم عالم محضرخداست و از این رو نقش دین در تمام امورات زندگی وجود دارد.  

وی خاطر نشان کرد: تنها چه چیزی که می تواند عالم را محضر خدا کند فقط نگاه و باورهای دینی است.  

محمدی در ادامه، یکی از مولفه های مدیریت را نظارت و بازرسی دانست و  افزود: آنچیزی که جواب و خروجی با کمترین آسیب را دارد نظارت و کنترل نیست بلکه همین تقویت باورهای دینی است.  

وی بر استمرار ارتباط با خدا، تلاوت قرآن، قرائت زیارت عاشورا همراه با تدبر تاکید کرد و گفت: دنیا دریای عمیقی است که خیلی ها در آن غرق می شوند.

کد خبر 1742741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha