حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم: قرآن محوری، معادله قدرت در منطقه را تغییر داد

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت گفت: رهبر معظم انقلاب توانست جهان را برای تمدن مهدوی آماده کند، معادله قدرت را با اتکا به قرآن و الهام از این کتاب آسمانی به نفع اسلام رقم زده و با ترویج روحیه مقاومت، فرهنگ مقاومت را در جوامع اسلامی ترویج کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، آیین اختتامیه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با عنوان ویژه مبانی قرآنی اندیشه‌های سیاسی اجتماعی رهبر معظم انقلاب، ظهر امروز با حضور آیت‌الله سید جعفر سیدان از علمای برجسته استان، حجج‌اسلام محمد حاج‎ابوالقاسم عضو مجلس خبرگان رهبری، علی خیاط رئیس حوزه علمیه خراسان، محمدرضا قلندر شریف شهردار مشهد و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد.

حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم، مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت در این همایش اظهار کرد: عداوتی که دشمنان با این ملت دارند، تجلی دشمنی با قرآن است، زیرا پرچم هدایت این کشور در دستان حکیم و فقیه قرآن‌شناسی همچون رهبر معظم انقلاب است. رهبر معظم انقلاب کسی است که توانسته جهان را برای تمدن مهدوی آماده کند، معادله قدرت را با اتکا به قرآن و الهام از این کتاب آسمانی به نفع اسلام رقم زده و با ترویج روحیه مقاومت، فرهنگ مقاومت را در جوامع اسلامی ترویج کرده است.

وی افزود: هسته‌های مقاومت اسلامی در منطقه همگی به برکت انقلاب اسلامی و مبانی قرآنی این نظام شکل گرفته‌اند. اگر امروز می‌بینیم چندین کشور ابرقدرت حتی در قالب یک ائتلاف واحد هم یارای سرکوب‌‎کردن مقاومت اسلامی در منطقه را ندارند، همه به دلیل این است که امت‌های مسلمان، درس ایستادگی و شجاعت را از ملت ایران فراگرفته‌اند و رهبری در این کشور سکان‎دار امور است که آموزه‌های قرآنی را نه‌فقط در مقام کلام و بر فراز منبر بلکه در عمل محقق کرده است.

ترویج فراگیری قرآن کریم، تأکید خاص رهبری است

حجت‌الاسلام خیاط رئیس حوزه علمیه خراسان نیز ضمن محکومیت حمله تروریستی روز گذشته در کرمان گفت: رهبر معظم انقلاب از دهه ۶۰ در بحث سیاست‌گذاری فرهنگی برای ایجاد مراکز علمی تخصصی در حوزه علوم قرآنی و تأسیس رادیو قرآن پیگیر بودند. ایجاد رشته‌های تخصصی علوم قرآنی، توجه به قرآن در آموزش و پرورش، راه‌اندازی جریان ۱۰ میلیون حافظ قرآنی، تولید علوم انسانی قرآن بنیان و تولیدات نمایشی و سینمایی با مبانی قرآن و توجه دادن حوزه‌های علمیه به تفسیر و علوم قرآن نیز مورد تأکید ایشان است.

وی افزود: معرفی تفسیر رهبر معظم انقلاب فارغ از حب و بغض ضروری است، یکی از آثار تخصصی تفسیری رهبر معظم انقلاب، تفسیر سوره «برائت» است که قبل از ۳۰ سالگی به ثمر نشست. کسانی‎که اهل تفسیر هستند نوآوری و نکات آن را می‌بینند، این تفسیر نشانگر تسلط بر کار است. در تمام صحبت‌های رهبر معظم انقلاب از بیانیه تا سخنرانی همه سرشار از برداشت و نکات قرآنی ناب است.

این همایش در انتها با معرفی نفرات برتر و مقالات برگزیده به کار خود پایان داد.

پایان پیام/

کد خبر 1742849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha