۳۰ درصد داوطلبان انتخابات مجلس جوان هستند/ امکان رای‌گیری با ۵ سند هویتی در انتخابات اسفند فراهم شد

شاهچراغی گفت: ۳۰ درصد داوطلبان شرکت کننده در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا چهل سال سن دارند و جوان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سیدمحمدتقی شاهچراغی امروز (شنبه ۱۶ دی) در جمع خبرنگاران گفت: ۳۰ درصد داوطلبان شرکت کننده در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تا چهل سال سن دارند و جوان هستند.

معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به افزایش سه درصدی حضور بانوان در انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور، افزود: این تعداد ثبت نام بانوان باعث بیشتر مشارکت بیشتر در انتخابات خواهد شد.

وی با بیان اینکه در قانون جدید مردم می توانند به غیر از شناسنامه با اسناد هویتی دیگر در انتخابات شرکت کنند، ادامه داد: مردم برای شرکت در انتخابات اسفندماه می توانند به غیر از شناسنامه از گذرنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت و گواهینامه استفاده کنند.

شاهچراغی گفت: احزاب و فعالان سیاسی برای مشارکت در انتخابات اسفندماه آمادگی لازم را دارند و مجموعه سیاسی و فعالان اجتماعی در جلسه اخیر گروه‌های مختلف سیاسی با رئیس جمهور، آمادگی خود را برای حضور پرشور در انتخابات اعلام کردند.

وی اظهارداشت: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان روز گذشته و امروز از طریق پیامک به آنان اعلام شده و کسانی که به نتایج اعتراض دارند تا سه روز فرصت دارند.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: استان گلستان از زمینه خوبی برای برگزاری انتخابات برخوردار است امیدواریم همچون سال‌های گذشته شاهد حضور پرشور گلستانی‌ها در این انتخابات باشیم.

استان گلستان دارای ۶ حوزه انتخابیه با هفت نماینده در مجلس است.

کد خبر 1743004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha