ضریح حضرت محمدهلال بن علی(ع) غبارروبی و عطرافشانی شد

بمناسبت ایام فرخنده ولادت حضرت زهرا(س)، طی آیینی ضریح مطهر حضرت محمدهلال بن علی (ع) با حضور مدیر کل سیمای مرکز اصفهان غبارروبی و عطر افشانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، بمناسبت ایام فرخنده ولادت حضرت زهرا(س) طی آیینی با حضور با حضور دکتر یوسف افشارنیا مدیر شبکه استان اصفهان ، قائم مقام سیما و مدیرتولید سیما و جمعی از خدام افتخاری، شهردار و اعضای شورای شهر آران و بیدگل ضریح مطهر فرزند بلافصل امیرالمومنین علی (ع) غبارروبی و عطر افشانی شد.

این مراسم با نوای ملکوتی کلام وحی آغاز شد و همزمان با گشایش درب ضریح منور، ضریح مطهر با گلاب ناب عطرافشانی و نذورات زائران که با عشق و شور در هم آمیخته و در این قطعه بهشتی از خاک، جلوه ای از ارادتمندی به ساحت حضرت محمد هلال بن علی(ع) را متجلّی ساخته بود، جهت هزینه در امور فرهنگی و عمرانی آستان مقدس جمع‌آوری شد.

ضریح حضرت محمدهلال بن علی(ع) غبارروبی و عطرافشانی شد

زیارت نامه خوانی خادمان و مدیحه‌ سرایی سید حسن سیدیان مداح اهل بیت و عضو کانون مداحان آران و بیدگل با همنوایی حاضران، فضای معنوی آیین غبار روبی آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی (ع) را دوچندان کرد.

غبارروبی از  جمله آیین‌های سنتی-مذهبی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل است که هر دو ماه یک ‌بار و با حضور آیات عظام، شخصیت‌های کشوری و استانی، خیران و خادمان آستان مقدس حضرت محمد هلال(ع) و زائران و مجاوران برگزار می‌شود.

آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) در شهرستان آران و بیدگل، شمالی ترین نقطه استان اصفهان، یکصد کیلومتری شهر مقدس قم و هفت کیلومتری کاشان واقع شده است.

ضریح حضرت محمدهلال بن علی(ع) غبارروبی و عطرافشانی شد

کد خبر 1743016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha