دشمنان می‌خواهند نسل امروز جامعه، معنویت را بدون دین دریافت کنند

آیت الله رمضانی با اشاره به اینکه اگر عالم به وظیفه خود عمل نکند و افراد برای رفع مشکل خود به عالم مراجعه نکند، جهل و فقر جامعه را فرا می‌گیرد، ابراز کرد: دشمنان می‌خواهند نسل امروز جامعه، معنویت را بدون دین دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،‌ آیت‌الله «رضا رمضانی» در مراسم گرامیداشت عالم مجاهد و پارسا «حضرت آیت‌الله محمد لاکانی» که در حرم حضرت فاطمه اخری(س) رشت برگزار شد، اظهار کرد: عالمان، مفاخر دینی و علمی خود را باید بشناسیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه «آیت‌الله لاکانی» از فرهیختگان گیلانی بودند و بعد از هجرت به قم و نجف، شخصیت‌های زیادی در محضر ایشان در فلسفه و اصول و فقه تحصیل کردند، تصریح کرد: از سال ۱۳۶۱ با ایشان تا آخر عمر زندگی‌شان آشنا شدم و ایشان در فقه اصغر و فقه اکبر مجتهد بودند.

وی ادامه داد: «آیت‌الله لاکانی» در حوزه اجتماعی، خدمات ارزنده‌ای داشتند و در تاسیس و احیای مهدیه و بقعه خواهر امام رشت بسیار تلاش کردند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه این عالم پارسا در میان مردم بودند و درب خانه‌اش برای عموم باز بود، افزود: معنویت اخلاقی و علمی در هم‌نشینی با علمایی چون آیت‌الله لاکانی به دست می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه از ۲۳۹ خطبه در نهج‌البلاغه ۸۶ خطبه و از ۷۹ نامه در نهج‌البلاغه، تعداد ۲۵ نامه در رابطه با موعظه آمده است، اضافه کرد: عالم دینی در حوزه تبلیغی باید از ابزار موعظه و پند استفاده کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) خاطرنشان کرد: انسان باید اهل تدبیر و تعقل باشد زیرا آثار مطلوبی در زندگی انسان خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تکلیف عالمان برای نشر علم خود بسیار مهم است، گفت: اگر جامعه‌ای می‌خواهد رشد کند باید به لحاظ دانش دینی و غیردینی، غنی باشد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه امروزه باید مسلمانان مرکز ثقل علوم در دنیا باشند، افزود: اگر عالمی خود را در معرض قرار ندهد و علم خود را به مردم عرضه نکند، به وظیفه خود عمل نکرده و زکات علم خود را نپرداخته است.

وی تاکید کرد: هر جا علم وجود داشته باشد روشنایی هم وجود خواهد داشت و علم باید نخست در خود انسان تاثیر بگذارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر عالم به وظیفه خود عمل نکند و افراد برای رفع مشکل خود به عالم مراجعه نکند، جهل و فقر جامعه را فرا می‌گیرد، ابراز کرد: دشمنان می‌خواهند نسل امروز جامعه، معنویت را بدون دین دریافت کنند.

وی با بیان اینکه یک رابطه تنگاتنگ میان فقه و اخلاق، فقه و معنویت و فقه و تربیت وجود دارد، اظهار کرد: عالمان امروز باید به روز باشند و شرایط امروز را به درستی به دیگران آموزش دهند و ما هم در مسئولیت‌های خود باید به روز باشیم‌.

آیت‌الله رمضانی با تاکید بر اینکه هر کس از نعمت عظیم دانش دین بهره‌مند شود پیروز میدان خواهد بود، گفت: هر چه فهم ما نسبت به حقیقت بیشتر باشد بالاتر خواهیم رفت.

وی افزود: فرصت گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در جمهوری اسلامی به خوبی فراهم آمده است و در هیچ زمانی این فرصت‌ها وجود نداشته است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به اینکه ارتباط با جوانان باید بیشتر گسترش پیدا کند و عالمان دینی باید حضور پررنگی میان جوانان داشته باشند، خاطرنشان کرد: اگر جامعه ما دینی باشد و ملتزم به دین باشیم تنها چیزی که می‌تواند ما را نجات دهد، همین دین است.

وی بیان کرد: در تمام تعاملات با خود، دیگران و رابطه با خداوند به برکت دین می‌توانیم رشد کنیم و نیاز امروز جامعه ما به دین بیشتر شده است.

آیت‌الله رمضانی در پایان با تاکید بر اینکه دین، ساحت معنوی انسان را رشد می‌دهد، اظهار کرد: تبیین معارف، پاسخ به پرسش‌ها و شبهات از وظایف عالمان دینی است.

کد خبر 1743017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha