معماری موزه بزرگ خراسان جنوبی متناسب با فرهنگ منطقه باشد

ضرغامی گفت:موزه بزرگ خراسان جنوبی باید متناسب با فرهنگ و معماری منطقه احداث شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، عزت‌ الله ضرغامی امروز شنبه (۱۶ دی) در حاشیه بازدید از محل اجرای پروژه موزه بزرگ خراسان‌ جنوبی در شهر بیرجند اظهار کرد: برای احداث این موزه بزرگ استان باید فراخوان داد و از طرح های برتر استفاده کرد تا از معماری معمولی و ساده استفاده نشود.

هادی شاهوردی - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی هم در جریان این بازدید گفت: مصوبه ساخت موزه بزرگ خراسان جنوبی مربوط به ۱۷ سال پیش است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در مساحت سه هزار متر مربع خرداد امسال با پیگیری و حضور استاندار آغاز شده است، افزود: برای شروع عملیات اجرایی این موزه ۴۵ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر اول رئیس جمهور به استان و پنج میلیارد ریال از منابع ملی اختصاص یافته است.

شاهوردی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل موزه بزرگ استان را هزار میلیارد ریال‌ است، افزود: تاکنون ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه در اراضی زعفرانیه بیرجند هزینه شده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: موزه باستان‌شناسی، صنایع دستی، وقف و نسخ خطی از جمله بخش‌های این موزه است و قسمتی از آن در اختیار موزه‌های بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

کد خبر 1743045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha