جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی نماد تمدن، معماری و هنر ایرانی است

ضرغامی گفت: جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی، نماد تمدن، معماری و هنر ایرانی است که در طول هزاران سال توسط مردم این خطه پرتلاش خلق و به یادگار مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، عزت الله ضرغامی امروز (۱۶ دی) در جریان بازدید از نمایشگاه آثار برگزیده دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی که در محل بنای تاریخی ارگ کلاه فرنگی برپا شده بود،  اظهار داشت: این جشنواره  یک کار خلاقانه است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه در جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی ظرفیت‌ های بی‌نظیر استان به خوبی در قالب تصاویر زیبا و گویا به تصویر کشیده شده است، افزود: تماشای این تصاویر مانند بازدیدی از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری، طبیعی، صنایع‌دستی و مردم شناسی سراسر استان بود.

ضرغامی گفت: عکس‌ های این نمایشگاه بسیار باکیفیت و شبیه تابلوی نقاشی هستند و زندگی در این عکس ها جریان دارد لذا

باید محلی برای نمایش دائمی این عکس‌ها در نظر گرفته شود و آثار در قالب کتاب نفیسی به چاپ برسند.

هادی شاهوردی - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هم در این بازدید گفت: طبق هماهنگی‌ های به عمل آمده نمایشگاه این جشنواره در مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه و ۸ مرکز استان کشور به نمایش گذاشته خواهد شد.

شاهوردی با بیان اینکه دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی، خردادماه ۱۴۰۲ با حضور ۷۵ عکاس مطرح کشوری و استانی برگزار شد، افزود: خروجی جشنواره ۲ هزار ۵۵۰ عکس با کیفیت بود.

وی افزود: تعداد ۱۰۰ عکس توسط هیأت داوران به عنوان عکس‌های برتر انتخاب شدند، در قالب این جشنواره، عکاسان دو روز در بیرجند و دو روز نیز در قالب اردوهای جداگانه به ۱۰ شهرستان استان سفر کردند و در سه بخش جداگانه با هم به رقابت پرداختند.

کد خبر 1743056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha