خراسان جنوبی در تورهای سیاحتی و گردشگری کشور دیده شود

اسحاقی گفت: در تورهای سیاحتی و گردشگری کشور ظرفیت حضور توریست‌ها در خراسان جنوبی برای بحث برداشت زرشک و زعفران و خرید مستقیم این محصولات فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سلمان اسحاقی امروز شنبه (۱۶ دی) در شورای توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار کرد: امروز شاهد این هستیم که جاده‌های استان در حال دوبانده شدن است و محور قاین -بیرجند می‌تواند فرهنگ‌سازی و تاریخ‌مدار باشد چون محل گذر زائران امام رضا(ع) از افغانستان، هندوستان و پاکستان برای پیاده‌روی است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان در تورهای سیاحتی و گردشگری دیده نشده است، ادامه داد: در مهر و آبان‌ماه می‌توانیم اقتصاد و معیشت مردم را به نیکی رقم بزنیم اگر در تورهای گردشگری ظرفیت حضور توریست‌ها را برای بحث برداشت زرشک و زعفران انجام دهیم به صورت مستقیم و ارزی می‌توانند محصولات کشاورزان استان را بخرند.

وی افزود: در هتل‌ها شاهد این هستیم یک مثقال زعفران بین ۱۰ تا ۱۲ دلار فروخته می‌شود پس چرا این ظرفیت برای کشاورزان استان ایجاد نشود که بتوانند زرشک و زعفران را مستقیم به توریست‌ها بفروشند.

اسحاقی در ادامه گفت: سود تسهیلات بوم‌گردی که به سرمایه‌گذاران در روستاهای دور افتاده خراسان جنوبی داده می‌شود با شیراز و اصفهان یکسان محاسبه می‌شود که درخواست داریم به استان‌های مانند خراسان جنوبی توجه ویژه شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی عنوان کرد: محصولات صنایع دستی استان اگر بدون دست دلالان در بازارچه‌ها فصلی ارائه شود خیلی می‌تواند بر اقتصاد و معیشت مردم تاثیرگذار باشد.

آثار فرهنگی استان مستعد لوکیشن‌های تولید فیلم‌های سینمایی فاخر

علی فرخنده- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: امسال شعبه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به عنوان چهارمین استان در خراسان جنوبی آغاز به کار کرد.

وی در ادامه افزود: طرح فرهنگی «از طوس تا خوسف» با برگزاری رویداد ملی کنگره ابن حسام خوسفی در چهار بخش علمی و پژوهشی، فرهنگی، هنری و اختتامیه برنامه‌ریزی شده است.

فرخنده بیان کرد: مراسم تجلیل و تکریم مشاهیر و مفاخر در قید حیات استان نیز ۳۰ دی‌ امسال با حضور مسئولان کشوری در بیرجند برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تهیه نقش فرهنگی استان در مراحل پایانی است، تصریح کرد: تدوین پیوست فرهنگی گردشگری استان هم براساس مصوبه شورای فرهنگی عمومی به اداره کل میراث فرهنگی واگذار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اشتراکات فرهنگی و مذهبی ایران و افغانستان گفت: توجه به هم‌مرزی این استان با افغانستان یکی از مقوله‌های است که می‌تواند بسیار به اقتصاد فرهنگ و هنری خراسان جنوبی کمک کند.

فرخنده عنوان کرد: آثار فرهنگی استان مستعد لوکیشن‌های تولید فیلم‌های سینمایی فاخر کشور برای تصویرسازی درست از خراسان جنوبی است.

کد خبر 1743063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha