همایش ملی «نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی» برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام دیلم از برگزاری نخستین همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی با حضور علمای شیعه و اهل سنت سراسر کشور در استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت‌الاسلام نورعلی دیلم در جلسه هماهنگی برگزاری همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و جمعی از علمای شیعه و سنی استان برگزار شد، اظهارکرد: سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری نخستین همایش ملی نقش مذاهب اسلامی در بازآفرینی تمدن اسلامی را در سالن جامعه المصطفی العالمیه برگزار می شود. این همایش با مشارکت دبیرخانه برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی کشور، موسسه مذاهب اسلامی قم، مرکز اسلامی و دستگاه‌های فرهنگی و نهادهای حوزوی و ... برگزار می‌شود.

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: کمیسیون‌های کلام، فقه و بانوان ۶ پیش جلسه را در گرگان، آق‌قلا و گنبدکاووس به‌منظور برگزاری مطلوب و باکیفیت این همایش برگزار کردند.  

وی افزود: حدود هفت تا هشت سال است که این همایش به دلایل مختلف برگزار نشده و پس از طرح برگزاری این همایش ملی از سوی مرکز، آمادگی استان گلستان را برای برگزاری و میزبانی این همایش اعلام کردیم. هیئت علمی و پژوهشی موسسه مذاهب نقاط قوت و ضعف برنامه‌های گذشته را بررسی کرد. همه تلاش ما این است دستور و خواسته مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانیم تا همه مسلمانان دست به دست هم دهیم و تمدن نوین اسلامی را با کمک اندیشمندان شیعه و سنی جهان اسلام رقم بزنیم.  

حجت‌الاسلام دیلم بیان کرد: حدود ۵۰ نفر از علمای اهل‌سنت سراسر کشور و همچنین علمای اهل سنت از استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران در این همایش حضور خواهند داشت. مهمان ویژه این همایش ملی نیز معاون ارتباطات حوزی دفتر مقام معظم رهبری است.

وی اعلام کرد: سه شنبه صبح ساعت ۹ این همایش ملی به صورت رسمی آغاز می‌شود و بیش از ۳۰۰ نفر مهمان خواهیم داشت. جلسات کمیسیون‌های کلام، فقه و بانوان از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه و روز بعد از آن (چهارشنبه از ۸صبح تا ساعت ۱۰) برگزار خواهد شد.

کد خبر 1743074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha