جزئیات اهدای عضو یکی از شهدای حادثه تروریستی کرمان تشریح شد

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان جزئیات مراحل اهدای عضو یک شهیده مشهدی حادثه تروریستی کرمان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر پیمان کارنما، صبح یکشنبه(۱۷ دی) در حاشیه اهدای عضو یکی از شهدای حادثه تروریستی کرمان گفت: ساعت ۱۶ عصر روز گذشته اطلاع داده شد یکی از مصدومان مراسم سالگرد شهید سلیمانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان باهنر است، مرگ مغزی او تائید شده است.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: بلافاصله بررسی‌ها انجام و متوجه شدیم خود خانواده مصدوم بیشتر مشتاق به اهدای عضو هستند و مصدوم کارت اهدای عضو هم دارد که این داوطلب بودن خانواده کار را راحت‌تر کرد.

وی با اشاره به طی روال قانونی اظهار کرد: تیم ۵ نفره تایید مرگ مغزی بر بالین بیمار حاضر و مرگ مغزی مصدوم توسط آنان تایید و هماهنگی جهت برداشت اعضا انجام شد.

دکتر کارنما ادامه داد: نکته قابل توجه این است برای اولین بار برداشت قلب در استان کرمان انجام می دهیم که امر بی‌سابقه‌ای است و دیشب تقریباًحوالی ساعت ۲۳ قطعی شد که بیمار قلب خود را هم می تواند اهدا کند.

وی در همین باره ادامه داد: ساعت ۷ صبح امروز، جراح قلب از تهران با جت فوریت‌های پزشکی به کرمان اعزام شد و عملیات برداشت اعضا هم اکنون در حال انجام است.

دکتر کارنما با اشاره به اینکه شهیده فاطمه دهقان ۳۷سال سن دارد و در حادثه تروریستی کرمان به علت اصابت ترکش دچار آسیب وسیع از ناحیه جمجمه شده است؛ گفت: کبد وی به یک بیمار در شیراز، کلیه‌ها به دو بیمار در کرمان و قلب او به یک بیمار در تهران اهدا می‌شود.

وی در پایان گفت: پیکر شهیده پس از طی مراحل پزشکی قانونی ساعت ۱۵ امروز به مشهد مقدس منتقل می‌شود.

گفتنی است؛ فاطمه دهقان فرزندِ غلامحسین دهقان برادر معاون حقوقی رئیس‌جمهوری است.

پیکر مطهر مادر این شهیده-مریم قوچانی غروی- هم عصر دیروز در مشهد مقدس تشییع شد.

️دختر ۱.۵ سالۀ شهیده فاطمه دهقان در بیمارستان بستری است.

کد خبر 1743111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha