نمایشگاه دستاوردهای علمی حوزوی افتتاح شد

نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی امروز با سخنرانی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در مجتمع امام خمینی(ره) قم آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم،آیت الله علیرضا اعرافی، امروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) قم با بیان این که تحقیقات حوزوی باید ناظر به نیازهای جهان پیرامون به ویژه انقلاب و نظام اسلامی باشد، گفت: حوزه علمیه جامع حوزه ای است که هم به تحقیقات سنتی توجه کند و هم چشم گشوده ای به نیازهای معاصر داشته باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با تأکید بر این که وضع تولید علم و تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه امیدوار کننده است، تصریح کرد: هم باید به داشته‌ها افتخار کرد و هم ناداشته‌ها را دید و قلمروها را هم شناسایی و علم و پژوهش را به سمت این قلمروها راهبری و هدایت کرد.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: تحقیق و پژوهش حوزوی باید مستند به منهج قویم و معتبر و قابل اعتنا و اعتبار بوده و از روش اجتهادی و عمق حوزوی برخوردار باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور خطاب به محققان و پژوهشگران حوزوی و مسئولان پژوهشی حوزوی گفت: در هرجا قرار داریم باید یک زنجیره منظم تولید علم و تحقیق را برای پاسخگویی به نیازها شکل بدهیم.

وی گفت: نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی نشان دهنده ارزیابی واقع بینانه از تولیدات علمی و پژوهشی حوزه های علمیه به برکت انقلاب اسلامی است.

آیت الله اعرافی با تقدیر از نهادهای علمی و پژوهشی حوزوی افزود: این نمایشگاه فرصت عرضه دستاوردهای علمی و پژوهشی مراکز و موسسات حوزوی است و از برگزارکنندگان آن تشکر می کنم.

کد خبر 1743130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha