درخواست مسلمانان آمریکا برای دستگیری قاتل «حسن شریف»

مسلمانان در آمریکا در مراسم تشییع جنازه «حسن شریف» امام جماعت مسجد شهر نیوارک در ایالت نیوجرسی دستگیری قاتل وی را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، نمایندگان اقلیت مسلمان در آمریکا در مراسم تشییع جنازه «حسن شریف» امام جماعت مسجد شهر نیوارک در ایالت نیوجرسی خواستار دستگیری قاتل وی در سریع‌ترین زمان ممکن شد.

دینا سید احمد، مدیر ارتباطات شورای روابط اسلام- آمریکا در بیانیه مطبوعاتی از مقامات آمریکا خواست دقت لازم را در تحقیقات درباره این حمله به کار گیرند.

سید احمد گفت: قتل حسن شریف، جامعه مسلمان ایالت نیوجرسی را شوکه کرد، این حمله نباید به عنوان یک حادثه عادی خشونت در نظر گرفته شود.

تاناسیا رانسوم، دختر حسن شریف ابراز اطمینان کرد که مقامات قاتل پدرش را پیدا خواهند کرد.

«تئودور استیونز» دادستان کل در منطقه اسکس در کنفرانس مطبوعاتی گفت: فرد مهاجم چند گلوله به سمت حسن شریف، امام مسجد نیوراک در پارکینگ مسجدی که در آن کار می کرد، شلیلک کرد.

وی گفت: شریف به بیمارستان نزدیک منتقل شد، اما تمام کارهای پزشکی برای نجات جان او کافی نبود.

مقامات آمریکا تاکید کرد: هنوز دلیل این حادثه را نمی‌دانند، اما با توجه به شواهد جمع آوری شده، جنایت انجام شده سوگیری علیه مسلمانان یا جنایت تروریستی در داخل کشور نیست.

متیو پلاتکین، دادستان کل نیوجرسی گفت: مقامات فرد مظنونی را که به این امام جماعت مسجد شلیک کرده است، به دست عدالت خواهند داد.

وی گفت: خبرهای این قتل، نگرانی و ترس در جامعه مسلمان افزایش داده است و به هرکسی که اطلاعاتی درباره پیشرفت در روند تحقیقات ارایه دهد، ۲۵ هزار دلار داده می شود.

فریتز فراژ، مدیر سلامت عمومی در نیوارک گفت: شریف به مدت پنج سال در همان مسجد امام جماعت بوده است. او از فعالیت‌های اتحاد بین ادیان در نیوارک حمایت می کرد.

ویل مرفی، فرماندار دموکرات ایالت نیوجرسی درباره این قتل، گفت: تاکید می کنم که ما همه تلاش خود را برای حفظ امنیت جامعه مسلمان و پیروان همه ادیان به ویژه افراد مقیم در نزدیکی اماکن عبادی به کار می گیریم.

کد خبر 1743157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha