صلاحیت ۷۳ داوطلب انتخابات مجلس در خراسان جنوبی تایید شد

قناعت با اشاره به تایید صلاحیت ۷۳ نفر از داوطلبان انتخابات در چهار حوزه‌ انتخابیه استان، گفت: باید کمک کنیم میزان مشارکت مردم استان خراسان جنوبی در انتخابات افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز یکشنبه (۱۷ دی) در نشست صمیمانه با جمعی از مستعدین برتر و نخبگان استان اظهار کرد: از بیان مشکلات و چالش‌ها و شنیدن نقطه نظرات و پیشنهادات توسط نخبگان استقبال می‌کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید بسترهای لازم برای استفاده از ظرفیت نخبگان برای پیشرفت و توسعه استان فراهم شود.

قناعت با بیان اینکه زیرساخت‌ها یکی از بسترهای لازم برای استفاده از ظرفیت نخبگان است که متاسفانه این زیرساخت‌ها در استان ضعیف است، ادامه داد: در حوزه معادن ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه طلا هیرد، بنتونیت، مس و ... وجود دارد اما به دلیل ضعف جدی زیرساخت‌ها نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها به خوبی بهره‌مند شویم.

وی به مهاجرت برخی نخبگان به سایر استان‌ها به دلیل ضعف زیرساخت‌ها در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: منابع دولت محدود است لذا دولت برای سرمایه‌گذاری بسترسازی و موانع را رفع می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: متاسفانه محکوم به این هستیم که باید زیرساخت‌ها را در حوزه‌های مختلف مهیا و اولویت‌بندی کنیم.

قناعت از نخبگان خواستار ارائه طرح و اولویت برای استان شد و متذکر شد: هم‌افزایی و تعامل بین نخبگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی بسیار حائز اهمیت است ولی هنوز در این خصوص ضعف داریم.

وی عنوان کرد: در این خصوص گرچه نسبت به دوره‌های قبل پیشرفت داشته‌ایم اما نمره قبولی نداریم و نیاز به تعامل بیشتر بین نخبگان و دستگاه‌های اجرایی است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: برخی مدیران خود را داخل چارچوب‌های قانونی غرق می‌کنند در حالیکه باید فراتر از چارچوب‌ها حرکت کنند.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی مفاخر و پدران علم فراوانی دارد که باید این ظرفیت‌ها برای نسل جوان معرفی شود تا بحران‌ هویت در بین جوانان حل و فصل شود.

قناعت در ادامه با تاکید بر اینکه با استقرار دولت سیزدهم بنا بر کار و خدمت است، افزود: در دولت سیزدهم تفاهم‌نامه‌های متعددی با سرمایه‌گذاران منعقد شده و پروژه‌های خوبی در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه جلسات با نخبگان باید تخصصی‌تر برگزار شود، افزود: همچنین برخی موضوعات به صورت موردی با حضور استاندار و نخبگان پیگیری می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه ضمن محکومیت جنایت تروریستی کرمان که جمعی از مردم به شهادت رسیدند، گفت: اینکه حرکت تروریستی در کشور یا منطقه‌ای صورت می‌گیرد به معنای ضعف کشور نیست بلکه نشان‌دهنده ضعف دشمن و قدرت ایران است.

قناعت به ترور مردم از ابتدای انقلاب و دوران دفاع مقدس توسط منافقان و دشمنان نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: امروز هم شاهد موفقیت‌های گروه‌های مقاومت با هدایت‌ها و راهبری‌های ایران اسلامی هستیم و دشمن شکست خود را از نگاه ایران می‌بیند در حالی که کمک‌های ایران نرم‌افزاری است نه سخت‌افزاری و تجهیزاتی.

وی با تأکید بر اینکه نیروهای مقاومت از رزمندگان و ملت ایران الگو گرفته‌اند، بیان کرد: رژیم صهیونیستی هم که چهارمین ارتش قدرتمند دنیا را دارد، نتوانست جلوی گروه حماس که چندسال در محاصره هستند را بگیرد.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو، تصریح کرد: انتخابات اساس موجودیت نظام است که قدرت چانه‌زنی ما را در عرصه‌های بین‌المللی افزایش می‌دهد.

قناعت با اشاره به تایید صلاحیت ۷۳ نفر از داوطلبان انتخابات در چهار حوزه‌ انتخابیه استان، گفت: باید کمک کنیم میزان مشارکت مردم استان خراسان جنوبی در انتخابات افزایش یابد.


 

کد خبر 1743161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha