اجرای طرح ملی «امام جواد(ع)، امام جوان، امام جهاد تبیین» به همت بچه‌های مسجد

کانون فرهنگی هنری «جوادالائمه(ع)» مشهد مقدس با تدارک ویژه‌برنامه‌ «امام جواد(ع)، امام جوان، امام جهاد تبیین» که از دهم رجب تا نیمه شعبان برگزار می‌شود، اقدام به گرامیداشت ایام ولادت ائمه هدی(ع) با همکاری بچه‌های مسجد می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان: امام جواد(ع) نهمین امام شیعیان است که به سبب خصلت جود و بخشش فراوانی که نسبت به اقشار مختلف مردم داشت از همان دوران با لقب جوادالائمه (ع) شناخته می شوند و چه بسیار افرادی که به به نگاه لطف ایشان حاجت‌روا شدند. 

هر ساله اما با فرا رسیدن دهم رجب، سالروز ولادت آن حضرت(ع)، جشن‌ها و ویژه‌برنامه‌های مختلفی از سوی عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه در سطح مساجد، هیئات و کانون‌های فرهنگی هنری برگزار می‌شود تا تنها گوشه‌ای از عرض ارادت شیعیان به ساحت آن حضرت نمایان شود.

در این راستا امسال نیز کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) مشهد مقدس ویژه‌برنامه‌های مختلفی را در قالب ۹ محور تدارک دیده است که در راستای معرفی و بررسی هریک از این فعالیت‌ها با «مهدی رجب‌پور» مدیر این کانون گفت وگویی داشتیم که در ادامه حاصل آن را می خوانید:

«مهدی رجب‌پور» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) مشهد مقدس هر سال برای ولادت امام نهم شیعیان ویژه‌برنامه‌هایی را در سطح کلان و ملی برگزار می‌کند، اظهار کرد: امسال با رویکرد متفاوت‌ و بدیع‌تری در راستای گرامیداشت ایام ولادت امام جواد (ع) گام بر می داریم و ویژه برنامه‌ای با عنوان «امام جواد(ع)؛ امام جوان؛ امام جهاد تبیین» را از ۱۰ رجب تا نیمه شعبان در قالب ۹ برنامه در سطح ملی و بین المللی برگزار می کنیم که در این راستا طرح‌های «پسران آسمانی»، «امامت و مهدویت»، «مولود بابرکت»، «انقلاب نور» و «سلام بر امام» در سطح ملی اجرایی خواهند شد.

اجرای طرح ملی «امام جواد(ع)، امام جوان، امام جهاد تبیین» به همت بچه‌های مسجد

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) ادامه داد: اولین برنامه همزمان با ولادت امام جواد (ع) در روز یکشنبه، اول بهمن ماه از ساعت ۱۸ از میدان شهدا مشهد مقدس تا حرم مطهر رضوی در قالب کاروان پیاده‌روی برگزار و در ادامه مضجع شریف امام هشتم گلباران خواهد شد؛ همچنین برنامه دوم تحت عنوان «یاجواد ابن‌الرضا(ع)» اختصاص به برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و فرهنگی، نورافشانی و ماشین‌نویسی دارد که در نقاط مختلف مشهد اجرایی می شود.

وی افزود: برنامه سوم که در سطح ملی برگزار می شود طرحی با عنوان «پسران آسمانی» است که ذیل این طرح، والدینی که نوزادشان در این ایام در بیمارستان های مختلف در سراسر کشور متولد شده و فرزند خود را به نام‌های «جواد، محمدجواد، مهدی، حجت، حیدر، علی» نامگذاری کردند می توانند کپی شناسنامه نوزاد را به یکی از پیام‌رسان‌های ایرانی (ایتا، بله، سروش) به شماره تماس ۰۹۱۰۱۱۶۱۷۷۶ ارسال کنند تا یک هدیه متبرک از آستان قدرس رضوی و همچنین هدیه‌ای از سوی شهرداری مشهد مقدس برایشان ارسال شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) ادامه داد: چهارمین برنامه اختصاص به طرحی با عنوان «امامت و مهدویت» دارد که این طرح اختصاص به برگزاری نشستی با حضور شاعران، اهل علم و فرهنگ و به ویژه اساتید دانشگاه‌ها با موضوع ارتباط امام زمان (عج) و امام جواد (ع) دارد؛ در این راستا تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی از سراسر کشور جهت اطلاع رسانی و شرکت در این طرح اعلام آمادگی کردند که ما از همین تریبون اعلام می کنیم که هر کدام از دانشگاه های کشور که مایل به اطلاع رسانی و شرکت در طرح «امامت و مهدویت» کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) هستند، می توانند از طریق ارسال پیام به شماره تلفن همراه  ۰۹۱۰۱۱۶۱۷۷۶  در یکی از پیام‌رسان‌های داخلی (ایتا، بله، سروش) اعلام آمادگی کنند.

وی با اشاره به پنجمین برنامه کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) با عنوان «مولود با برکت» افزود: این برنامه اختصاص به برگزاری شب شعر ادبی با حضور شاعران و اهل ذوق دارد؛ امام رضا (ع) ولادت جوادالائمه (ع) را به مولود بابرکت توصیف کردند و ما ناظر بر همین مساله است که این شب شعر را با همکاری بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) در سطح ملی برگزار می کنیم.

رجب‌پور گفت: طرح «انقلاب نور» عنوان ششمین برنامه ای است که به همت کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) مشهد مقدس در سطح ملی برگزار می شود، ذیل این طرح تمام مدارس، دانشگاه ها و کانون های مساجد مسابقه آذین بندی را از ولادت امام جواد (ع) تا دهه فجر در محل کار و منزل خود برگزار و تصاویر و فیلم هایش را به شماره تلفن همراه ۰۹۱۰۱۱۶۱۷۷۶ در یکی از پیام‌رسان‌های «ایتا، بله، سروش» ارسال خواهند کرد که به قید قرعه به ۱۴ اثر برتر از هر قشر (مدارس، دانشگاه، کانون های مساجد) جوایزی اهدا می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مشهد مقدس تصریح کرد: هفتمین برنامه طرحی است با عنوان «خادم الجواد(ع)» که در سطح بین المللی اجرا می شود و اختصاص به تجلیل از خادم الجوادهایی دارد که در سال گذشته با مجموعه جوادالائمه همکاری داشتند یا به نام امام جواد (ع) فعالیت کردند که در این راستا در مجموع از ۹ نفر تجلیل می شود و برای مثال از سه تن از خیرین موکب امام رضا(ع) در کاظمین که خود نیز اهل این شهر هستند  تجلیل می کنیم.

این فعال مسجدی افزود: اما هشتمین طرح «سلام بر امام» نام دارد و طی آن امکان زیارت از راه دور و ارتباط زنده با کاظمین فراهم شده و تولید محتوا با محور امام جواد (ع) در فضای مجازی انجام می شود.

رجب پور تأکید کرد: نُهمین طرح کانون «مائده آسمانی» نام دارد و ناظر بر گرامیداشت روز نهم هر ماه است، چراکه امام جواد (ع) نهمین امام شیعیان هستند، از سوی دیگر در این طرح در روز ولادت آن حضرت(ع) برنامه دیگری نیز در نظر گرفتیم که شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان طی آن ۹ پُرس غذا طبخ کرده و در روز ولادت حضرت بین نیازمندان، اقوام، همسایه‌ها و ... توزیع می کنند.

گفتنی است: کانون فرهنگی هنری جوادالائمه (ع) مشهد مقدس هرساله برنامه‌های متنوعی را در راستای گرامیداشت امام نهم برگزار می کند؛ پوستر این سلسله برنامه ها تحت عنوان «امام جواد؛ امام جوان؛ امام جهاد تبیین» طی مراسمی با حضور حجت الاسلام نظافت در مجتمع حضرت مهدی (عج) مشهد مقدس رونمایی شد. در این مراسم «مهدی رجب‌پور» مدیر کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) مشهد مقدس نیز حضور داشت و در رابطه با فعالیت های ویژه این ایام توضیحاتی ارائه کرد.

اجرای طرح ملی «امام جواد(ع)، امام جوان، امام جهاد تبیین» به همت بچه‌های مسجد

کد خبر 1743187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha