اهدای جان در اولین روز خادمی امام رضا(ع)

برادر همسر شهیده فاطمه دهقان گفت: شهیده دهقان به تازگی مفتخر به خادمی آقا امام هشتم(ع) شده بودند و در روز اولی که قرار بود در اولین شیفت خادمی خودشان در بارگاه امام رضا(ع) حضور یابند به فیض شهادت رسیدند و اعضای بدنشان هم طبق وصیت خودشان اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، فاطمه دهقان، فرزند برادر معاون حقوقی رئیس جمهور که اهل خراسان رضوی است و در حادثه تروریستی کرمان مجروح شده بود، پس از اعلام مرگ مغزی در روز تشییع مادر شهیده اش؛ عمل جراحی برداشت اعضا، براساس وصیت خودش و رضایت کامل خانواده ایشان برای اهدای اعضای بدن او، در کرمان انجام شد.

محمود ممتحن، بردار همسر شهیده فاطمه دهقان با اشاره به بخشی از وصیت شهید فاطمه دهقانی بیان کرد: طبق سفارش خود ایشان و نظر پدر و همسر ایشان عمل اهدای عضو تایید شد تا بتوانند به چند نفر دیگر نیز زندگی ببخشند.

وی در خصوص تعداد اعضای این خانواده این شهدا که به کرمان رفته بودند توضیح داد: شش نفر از اعضای این خانواده شامل خانم دهقان و سه فرزند و مادرشان (شهید قوچانی) و مادر و خواهر همسرشان طبق روال همیشه که برای سالگرد شهید سلیمانی میروند به این سفر رفته بودند.

بردار همسر شهیده فاطمه دهقان ادامه داد: شهیده دهقان به تازگی مفتخر به خادمی آقا امام هشتم(ع) شده بودند و در روز اولی که قرار بود در اولین شیفت خادمی خودشان در بارگاه امام رضا(ع) حضور یابند به فیض شهادت رسیدند. طبق خبری هم که به دست من رسیده، ایشان حاضری خوردند و یک نفر به نیابت از ایشان در شیفت خدمت حاضر شده است.

این اقدام تروریستی نشان از حق بودن راه مقاومت است

وی با بیان یانکه این کار تروریستی مذبوحانه و ددمنشانه نشانگر این موضوع است که مقاومت راه بسیار خوب و درست است اظهار کرد: با وجود اینکه چهار سال از شهادت سردار دل ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی می گذرد، حتی پس از چهار سال نیز دشمنان نمی توانند این همه بصیرت و آگاهی مردم را ببینند و ذلالت و رذالت خود را اینگونه نشان می دهند.

بردار همسر شهیده فاطمه دهقان ادامه داد: پیام ما این است که اگر می خواهید مردم ما را تنبیه کنید، دیدید که فردای آن روز جنایت، مراسم چهارمین سالگرد شهید سلیمانی پرشورتر از گذشته برگزار شد که این موضوع نشان می دهد سال های آینده نیز همه ارادتمندان به این راه حضور خواهند یافت.

وی تاکید کرد: ما خانواده شهدا از مسئولان تقاضای انتقامی سخت را داریم و اگر این بحث درست و به‌جا پیگیری شود هیچ زمان دشمنان زبون ما جرات چنین کاری را به خودشان نمی دهند.

جزئیات اهدای عضو از زبان مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان

 پیمان کارنما مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در تشریح جزئیات اهدای عضو یکی از شهدای حادثه تروریستی کرمان گفت: با تأیید مرگ مغزی خانم فاطمه دهقان، از مصدومین حادثه تروریستی کرمان در بیمارستان باهنر و حضور تیم پنج نفره تأیید مرگ مغزی، فرایند هماهنگی با خانواده این فرد آغاز شد.

وی گفت: با توجه به داوطلب بودن شخص مذکور برای اهدای عضو و موافقت خانواده در این رابطه، روال قانونی انجام شد و هماهنگی‌های لازم به منظور برداشت اعضای وی انجام شد.

مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: برای نخستین بار در استان کرمان برداشت قلب در حال انجام است و قلب این شهید ۳۷ ساله برای پیوند به تهران منتقل می‌شود.

کارنما ادامه داد: کبد شهیده فاطمه دهقان به شیراز و دو کلیه وی در کرمان به دو بیمار پیوند خواهند شد.

لازم به ذکر است پیکر شهیده فاطمه دهقان عصر امروز به مشهد منتقل خواهد شد. 

گفتنی است مادر این شهیده نیز در انفجار تروریستی کرمان به درجه رفیع شهادت نائل آمده و دختر یک و نیم ساله وی نیز به دلیل جراحات وارده در کرمان بستری است.

پایان پیام/

کد خبر 1743190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha