پرونده بخش علمی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی در کرمانشاه بسته شد

خیاط زنجانی گفت: از میان ۴۵۰ اثر ارسالی به دبیرخانه بخش علمی در بخش رساله و پایان‌نامه ۷ اثر، مقاله ۵۸ اثر، جستار۷۸ اثر و کتاب ۴ اثر انتخاب شد وپرونده بخش علمی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی در کرمانشاه بسته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، امروز یکشنبه ۱۷ دی ماه با حضور معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، استاندار، مدیران‌کل کانون کشور و مسئولان استانی و کشوری پرونده بخش علمی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی در کرمانشاه بسته شد.

 قصه گویی به عنوان یکی از بهترین روش‌های یادگیری و انتقال مفاهیم است

براساس این گزارش محمد خیاط زنجانی در این مراسم گفت: با توجه به فرآیندی که جهت اجرای برنامه‌های اختتامیه‌ی بخش علمی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی، به همت مجموعه‌ی کانون استان صورت پذیرفت، با تعاملات انجام گرفته دیگر دستگاه‌های اجرایی همچون استانداری، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه رازی و سایر سازمان‌ها نیز پای کار آمدند و این جای تقدیر دارد.

پرونده بخش علمی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی در کرمانشاه بسته شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان  و نوجوانان استان کرمانشاه افزود:ترویج قصه‌گویی باید به‌عنوان فرهنگ، عمومی‌سازی شود و با قوت بیشتری در جامعه‌ی ما پیاده‌سازی گردد و جای دارد قصه‌گویی به روز شود به واسطه‌ی پژوهش و ساحت‌های قصه‌گویی، این مقوله  را با دنیای امروز تطبیق دهند، باید سعی نماییم که فرهنگ قصه‌گویی ما با دنیای امروز تطبیق داده شود، بنابراین فرصت پژوهش فرصت ویژه‌ای‌ است.

وی خاطر نشان کرد: پس از پایش های اولیه ۵۴ اثر برای شرکت در مراسم اختتامیه بخش علمی بیست‌وپنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند که امروز صاحبان آثار برتر معرفی می شوند.

خیاط زنجانی تصریح کرد: قصه گویی به عنوان یکی از بهترین روش‌های یادگیری و انتقال مفاهیم یاد کرد و از خانواده‌ها خواست تا از قصه‌گویی برای آموزش سبک زندگی درست به فرزندان خود استفاده کنند.

مخاطبان اصلی قصه‌ها کودکان و نوجوانان هستند

در ادامه محمد طیب صحرایی با اشاره به اینکه مخاطبان اصلی قصه‌ها کودکان و نوجوانان هستند که می‌توانند به خوبی تحت تاثیر آنها قرار بگیرند، گفت:لذا قصه گویی یک فرصت ارزشمند برای آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی به نسل جوان است.

پرونده بخش علمی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی در کرمانشاه بسته شد

استاندار کرمانشاه افزود: قصه گویی پدیده ای است که در زندگی پیشینیان ما جاری و ساری بوده، گفت: برگزاری جشنواره‌های این چنینی بهانه‌ای است که قصه‌گویی را در فضای فرهنگی جامعه جا بیندازیم.

وی خاطر نشان کرد:قصه گویی از روی میل و علاقه، تصویرهای ذهنی و تجسم فکری را جهت می دهد و به تخیل قصه گو و شنونده دامن می زند و کمک می کند کودکان سنت ادبیات شفاهی را درک کنند و گذشته را بفهمند و به بزرگسالان فرصت می دهد پای کودکان را به میدان تجربه های ادبی بکشانند بی آن که پایبند به کتاب باشند.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد:با برگزاری این جشنواره‌ها و با بهره مندی از زبان قصه، بتوان ارزش های والای فرهنگی، دینی و انقلابی را به نسل آینده انتقال داد.

پرونده بخش علمی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی در کرمانشاه بسته شد

در حاشیه این  اختتامیه برنامه اجرای سرود توسط همکاران و اعضای نوجوان کانون کرمانشاه، قصه‌گویی عضو خردسال، پخش تیزر و کلیپ جشنواره، رونمایی از دو عنوان کتاب تخصصی علمی_پژوهشی جشنواره، قرائت بیانیه‌ی هیئت داوران توسط مینا ذاکر و از برگزیدگان بخش علمی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی با اهدای لوح و هدیه تفدیر شد.

گفتنی است، در این جشنواره در بخش کتاب «فاطمه قانع و محمدرضا نجاریان» از استان یزد برای نگارش کتاب «معنویت در داستان کودکان» به عنوان برگزیدگان بخش علمی بیست‌وپنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند. «سرهنگ فرهاد مرادی» هم به عنوان برگزیده بخش نیروی انتظامی تجلیل شد.

در بخش پایان‌نامه‌ هم «مولودالسادات حسینی سده» از استان اصفهان و «مینو منجزی‌ئیلاق» از استان لرستان به ترتیب رتبه اول و دوم جشنواره را کسب کردند.

همچنین، در بخش مقالات «مریم و مینا فراهانی» از استان مرکزی رتبه اول بخش علمی بیست‌وپنجمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی را کسب کرده و «فهیمه مسلمی»، «رضا علی نوروزی» و «جابر افتخاری» از استان فارس مشترکا رتبه دوم بخش مقالات را کسب کردند و رتبه سوم این بخش هم به مقاله «سیده هاجر اکبری نودهی» و «آسیه تاج آبادی» از استان گیلان اختصاص پیدا کرد.

لازم بذکر است، در بخش جستار  هم» «سپیده داداش زاده» از استان البرز، «لیلا سپهری» از استان خوزستان و «ژیلا خاکپور» از استان مازندران رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

پرونده بخش علمی بیست‌و پنجمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی در کرمانشاه بسته شد

کد خبر 1743205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha