هر مسجد یک پایگاه قرآن

اینجا کودکان عاشقانه قرآن می‌آموزند

بچه‌های مسجدی‌ روستای قلعه‌جی در حفظ قرآن سبقت می‌گیرند
اینجا کودکان عاشقانه قرآن می‌آموزند

کودکان و نوجوانان روستای قلعه‌جی از توابع شهرستان سروآباد با داشتن کانون فرهنگی هنری «هه‌تاو» در دل مسجد روستا به آموزش و یادگیری قرآن کریم روی آورده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، وقتی نام کانون فرهنگی هنری مساجد به گوش می‌رسد فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز در ذهن مجسم می‌شود، فعالیت‌هایی که به همت بچه‌های مسجدی به ثمر می‌نشیند.

از برپایی نمایشگاه‌های عکس و نقاشی گرفته تا کارهای دسته جمعی و کمک‌های مومنانه در دل کانون‌های مساجد نمایان می‌شود. فعالیت‌هایی که مسجدی‌ها سعی دارند با اجرای آنها زمینه حضور بیشتر مردم به مساجد را فراهم کنند و مشارکت در کارهای مسجد را افزایش دهند.

بهزاد کیامهر مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد راه‌اندازی کانون‌های مساجد را بهانه‌ای برای تقویت فعالیت‌های مسجدی در این اماکن مقدس می‌داند واز راه‌اندازی بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی در مساجد استان خبر می‌دهد.

اینجا کودکان عاشقانه قرآن می‌آموزند

اینجاست که وقتی نام ۶۰۰ کانون به گوش می‌رسد ذهن‌ها به تعداد زیادی عضو در این کانون‌ها سوق می‌یابد که قطعا با حضور در فعالیت‌های مورد هدف کانون‌های فرهنگی فعالیت مسجدی نیز تقویت می‌شود.

در روستای قلعه‌جی از توابع شهرستان سروآباد یکی از این ۶۰۰ کانون فرهنگی استان تشکیل شده است، کانون فرهنگی هنری «هه‌تاو» که کودکان و نوجوانان روستا را مشتاق آموزش و یادگیری کرده است.

اینجا کودکان عاشقانه قرآن می‌آموزند و یادگیری قرآن را روزانه در این کانون فرهنگی با شور و شوق پیگیر می‌شوند.

دختر و پسر روستا زمان برگزاری کلاس قرآن که فرا می‌رسد با حضور در مسجد آماده خواندن و حفظ آیات و سوره‌های جدید می‌شوند.

خواندنشان نه از سر اجبار بلکه از سر شور و شوق است انگار همه می‌خواهند از حفظ و خواندن کلام الهی پیشی بگیرند.

مربی کانون فرهنگی هنری «هه‌تاو» شوق آموختن کودکان روستا را ستودنی خواند و بیان کرد: ابتدا سعی بر آموزش به صورت هفتگی بود اما علاقه و استقبال بچه‌های روستا بگونه‌ای بود که کلاس‌های آموزش و یادگیری قرآن کریم اکنون روزانه برگزار می‌شود.

اینجا کودکان عاشقانه قرآن می‌آموزند

وی بیان کرد: جلسات و کلاس‌های آموزش روخوانی و روخوانی، حفظ سوره‌های کوچک و جمع خوانی قرآن کریم به صورت روزانه و مستمر در رده‌های سنی مختلف برای کودکان و نوجوانان عضو کانون هه‌تاو روستای قلعه جی سروآباد برگزار و با استقبال علاقمندان همراه است.

وی اضافه کرد: علاوه بر آموزش روخوانی قرآن کریم، توجه به حفظ آیات نورانی قرآن نیز مورد تاکید این کانون فرهنگی هنری است که در این زمینه بچه‌های مسجدی با بهره‌مندی از هنرهای تجسمی آموزش‌های قرآنی را یاد گرفته‌اند.

اینجاست که بچه های مسجدی روستای هه‌تاو فلسفه راه‌اندازی کانون در مسجد روستا را معنا بخشیده‌اند و با ابراز خرسندی از شکل‌گیری این کانون راه آموختن کلام الهی و بکارگیری آن در زندگی را پیش گرفته‌اند.

کد خبر 1743247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha